Ei oo tullu muutamaan viikkoon kirjotettua mitään, kun olo on ollu niin kurja. Riskillä kirjotan nyt meidän rahavaikeuksista taas. En sitten jaksa yhtään eläinkommenttia enää tähän asiaan! Enkä mielellään jaksais lukea mitään muutakaan paskaa! Meillä ei siis ole ollu rahaa muutamaan viikkoon juuri yhtään, nuudelia ja makaronia ollaan syöty joka päivä, paitsi niinä päivinä kun ollaan oltu anoppilassa (minä viimeksi viikonloppuna). Ja koska ruokatilanne on tämä, niin eipä ole tullut juuri mitään syötyä ja koko ajan on nälkä. Sillon ku syön niin siitä tulee entisestään paha olo ja alkaa oksettaa, useimmiten oksennankin. Väistämättä tulee mieleen ajatus että kuinkahan paljon nää viikot on vaikuttanu vauvaan... Se on varmaan tosi pieni kun ei ole saanut tarpeeksi ravintoa :((
No, perjantaina Kipille tulee tili niin helpottuu tämä ruokatilanne edes hetkeksi. Vaikka siitäkin rahasta menee melkein kaikki ja alle viidelläkympillä pitäisi taas pärjätä seuraavat kaksi viikkoa, mutta parempi sekin kuin tämänhetkinen nolla.

Tässä pari päivää on päällimmäinen ajatus ollut se, etten mä jaksa tällästä elämää enää. Rahaa ei ole eikä sitä mistään tulekaan ja jos tulee niin se menee joka sentti laskuihin että pysyisi edes katto pään päällä. Mä en jaksais tällä hetkellä miettiä yhtään mitään. En häitä, en vauvaa, en mitään. Mulla on koko ajan vaan nälkä ja väsyttää ihan vitusti, nukun mä kuinka paljon tai vähän tahansa. Tosin tällä hetkellä mä nukun tiedostettavasti liikaa, jotta päivät olis lyhempiä ja mulla vähemmän aikaa se ainanen näläntunne! Mä en voi juurikaan puhua Kipin kanssa tästä, tai siis valittaa sille olostani, koska se kuittaa asian sanomalla, että syö. Ja että ei mikään ihme että mun oloni on näin huono ku en käy pihalla koskaan. Vittuako se mun olostani tietääkään, se ei ole tässä se raskaana oleva osapuoli. Mä en voi syödä koska meillä ei ole mitään syömistä ja ne nuudelit ei ihan oikeesti mene enää alas kun niitä koko ajan vetää! Ja koska en ole syöny, mulla on vaan huono olo ja sillon mä en halua liikkua sohvalta mihinkään, inhoon sitä tunnetta ku tuntuu että ihan kohta tulee taas ylös. Joten en siis voi käydä ulkonakaan. Mutta Kipi ei sitä tajua, jauhaa sitä samaa paskaa vaan joka kerta eikä ymmärrä mua - ja riita on valmis. Ei auta vaikka mitä sanois.

Ja ihan tosi voitte sitten säästää ne kommenttinne että toi ei ole hyväks vauvalle ja sulle, tai että se on jopa vaarallista. Ku mä tiedän sen! Mutta asialle ei nyt juuri muuta voi kun vaan valittaa ja kärsiä. Ja koska en voi Kipille valittaa niin valitan sitten tänne.

Jaahas, jospa menis taas nukkumaan.

Ens viikolla olis perjantaina eka ultra, reilu viikko aikaa löytää rahaa, syödä ja kasvattaa masuasukkia vielä. Onneks.



*edit 29.5*

Kiitos ASIALLISISTA kommenteistanne!

Siis joo, tokihan meidän rahatilanne on kokoajan ollut välillä enemmän ja välillä vähemmän kiikun kaakun ja loppukuusta saa aina tarkkaan miettiä mitä syö, mutta tämä viimeaikainen köyhyys on siis vain väliaikainen takaisku. Laskuja toki kasautui tuolta kolmelta viikolta aika määrä, mutta uskon että ne jollain lailla saadaan hoidettua. Nyt alkaa taas helpottaa kun Kipin palkasta jäi muutama sentti käteenkin. Pärjäillään kyllä. :)
Me ollaankin haettu tuolta Porin työttömienyhdistyksestä ruokakasseja aina silloin tällöin, mutta koska niissä on aina samat jauhot, niin niitä tulee haettua melko harvoin kun ei ne koskaan kulu. Yritetään kyllä päästä käymään helluntaiseurakunnan ruokajonossa, mutta tällä hetkellä se on melko mahdotonta, koska Kipi tekee aamuvuoroa ja käy pyörällä töissä. Meillä vaan 1 pyörä. Mutta siis joo, heti kun mahdollisuus tulee niin sieltä ruokakassia haetaan.
Toimeentulotukea ei saada, tai siis periaatteessa joo, mutta kun vien ne laput TYPpiin niin ne akat maksaa siellä toimistossaan jo melkein kaikki laskut mitä hakemukseen liitetään ja sitten johonkin saattaa myöntää ehkäsevää toimeentulotukee ja maksaa sit sen viimesenkin laskun sillä, niin ei ne sillon anna niinkun käteen sieltä rahaa yhtään. Tokihan se on hyvä että maksaa ne laskut jo sieltä, se nyt on sama antaako ne sen rahan meille ja me maksetaan ne vai miten päin tekee. Mutta siis periaatteessa siitä ei oo niinkun hyötyä... Tai silleen...
Velkaneuvojallahan me käytiin alkutalvesta mutta nehän nauro meidät pihalle sieltä :D Niitä maksusitoumusjuttuja olen kans miettiny, että pitäs pitäs pitäs, mutta se on viimesimmästä masennusjaksosta jääny edelleen päälle että en saa asioita hoidettua. Ne vaan jää roikkuun.

Ja kyllä, me uskotaan että vauvalle on just nyt paras aika. Mä voin oikeesti paremmin ku aikoihin (siis ellei näitä pahoinvointeja lasketa vaan niinku henkisesti) ja me ollaan molemmat niin onnellisia kun vihdoinkin meillä tärppäs! Tätä ollaan odotettu ja haluttu ja itketty kun ei haaveet toteudu. Kipi on niin aidosti mukana myös, se lupas alkuvuodesta mulle että lopettaa tupakinpolton kun testissä näkyy plussa ja niinhän se sit tekikin. Ainoostaan muutamana viikonloppuna kun se on ollu juomassa niin on polttanu, muuten ei. Ne hälle sallittakoon, kertalaakista lopetus 15 vuoden polttamisen jälkeen ei oo helppoo. =) Se tuo mulle aamusin aamupalan sänkyyn kun tietää etten pääse ylös ennenku oon syöny. Tai viikonloppusin tuo, viikolla se tuo vaan jonkun banaanin tai omenan tai muun, joka ei pilaannu kun jatkan kumminkin unia sen lähdettyä töihin ja syön vasta myöhemmin. Se myös vahtii että syön tarpeeks ja marmattaa ellen oo syöny. Ja myöskin syynää tarkkaan mitä syön, esim. Fazerin myslipuikulat on mun suurta herkkua ja söisin niitä vaikka kuinka monta peräkkäin, mutta koska neuvolassa kerrottiin että pellavansiemeniä ei sais syödä ja nää leivät sisältää niitä, niin en saa kuin yhden leivän silloin tällöin! :DD Hedelmiä kannetaan joka kauppareissulta kotiin montaa sorttia ja ellen oo Kipin nähden syöny esim. omenaa moneen päivään niin se sanoo että mun pitäis syödä välillä niitäkin. :D Kämppää se miettii että mitenköhän me tähän mahdutaan kolmistaan ja on monta kertaa mulle jo sanonu että kyllä viimeistään syksyllä on muutto edessä kun ei me millään saada tänne mahtumaan edes vauvan sänkyä.

Niin ja vauvan työnimen Kipi keksi myös, siitä tuli Tiki. ;) <3 Sitä kauan mietittiin ja yhtäkkiä se sen perjantaina keksi. :P