Ei näköjään koskaan mitään hyvää, ettei jotain huonookin. Tällä kertaa todella huonoa.

1. UllanUnelman kakkukuvatulostin on huollossa, mahdollisesti useita viikkoja, joten sieltä ei saada kakkukuvaa. Muita suomalaisia nettikauppoja en tiedä, tai no Confetin, mutta siellä ei tietenkään ole kakkukuvia. Onko niitä edes muita??? Vähän vaan pistää vituttaan, sen piti olla yllätys pappalle ja muutenkin olis ollu kyllä tosi kiva juttu!

2. Luin Minttu Vettenterän eli Minttiksen kirjan gerbiilifakta, ja siinä sanottiin, että gerbiilillä sais tehdä korkeintaan kahdet poikaset ja sitte tauko. Tiia, eli se, jolta gerbiilit sain, sano samaa, mutta sillä erolla, että gerbiili osaa sitte itte sen tiedostaa koska ei enää jaksa tehdä poikasia. Kysyin asiaa tänään vielä yhdeltä "asiantuntijalta", ja hän sano, että ehdottomasti gerbiilit pitäis erottaa nyt heti. Että hän ei näe järkeä "tupla"poikasissa, ellei sitte ole todellakin jotain väri-, luonne- tms. syitä, jonka takia astuttas gerbiilin uudestaan heti perään. Kun gerbuilla ei mielellään sais tehdä 3 poikuetta enempää koko niiden elämän aikana. Ja heti ekasta poikueesta vois jättää emolle naaraskaverin ja isukille laittaa sitten uroskaverin.

Eli nyt kun mulla on nämä ekat poikaset jo tulollaan ilmeisesti, niin pitäis saada Touko ja Roosa äkkiäkin eroon toisistaan. Mutta mistä pirusta mä nyt n. viikossa taion uuden terraarion?!! Lisäks en kyllä edes tiedä mahtuuko se tänne. Tai mahtuu se tohon yhdelle lipastolle, missä tääkin terra aluks oli, mutta kun mä niin luulin että saisin siihen jonkun nätin kynttilä-kukka-asetelman. Jotain koristusta tähänki tönöön. Mutta ei sitte.

Eniten mua ihmetyttää tässä se, että koska Tiia on kuitenki "meidän" eli Satakunnan eläinsuojeluyhdistyksen aktiivinen jäsen ja vieläpä eläinsuojeluvalvoja, niin miten se ei tiedä tai ehkä ennemminkin välitä tälläsistä asioista?!? Vaikka itte pitäs gerbiilejään miten haluaa, mutta että vielä kehottaa muita tekemään samoin!

Tekis mieli tästä Tiialle sanoo, mutta en mä viitti, kun kuitenki saisin sitte kuulla samat asiat selitettynä ihan eri lailla tai jotenki ponnekkaasti perusteltuina, enkä mä osaa sanoo vastaan.

Tietäiskö kukaan mun ongelmiin ratkaisuja??? Eli nettikauppaa, josta saa kakkukuvia ja mistä teen lasiterraarion??