Vahvistuu edelleen mun käsitys siitä ettei musta välitetä eikä kukaan halua olla mun kans. Tänään taas yks kaveri peru tulonsa meille, ihan muuten vaan, ettei siis olis ees niitä synttäreitä. Sano tulevansa joskus toiste. Niin kyllä se joskus toiste tiedetään, ei sitä tuu ikinä. En ymmärrä miksei sekään voi suoraan sanoo ettei halua tulla. Empä taida mäkään sit mennä sen luo heinäkuun lopulla. Sillä oli joku sovittu meno kaverinsa kans. No joo niin ollaan meki sovittu jo ennen ku Karkusta lähettiin et nähään sitte. Jjoo..

Mun ärsyttää. Mua ärsyttää niin suunnattomasti! Nimittäin mummu. Olis pitäny pitää vaan suunsa kiinni taas, ku tiesin mitä se aikoo sanoo. Kerroin sille meinaan sen, että päätin jättää menemättä kouluun. Tiesin tasan tarkkaan mitä se meinaa sanoo. Miks et mee, kyllä se olis hyvä mennä kouluun eikä pitää mitään välivuosia ja päläpäläpälä. Ja sille ei kelpaa noi kakut mitä oon tehny, tai siis millai aion koristella. Se meinas jopa tehä uudet lihapullat, ku pelkäs että heitin vähä liikaa sillon sitä sipulikeittoo sinne, että jos maistuuki liikaa sipulilta! Sille ei kans kelpaa mikään! Ja se ei voi sitä suoraan sanoo, kiertelemällä ja kaartelemalla, mut sen huomaa sen puheesta ja käytöksestä millon se valehtelee ja millon on tosissaan.
Joo olis todellakin pitäny pitää suu kii ja kertoo sit vasta loppukesästä. Tuli taas tietoo että he koittaa keksii mulle aktiviteettia sinne, voi tulla usein käymään ja voi vittu vaikka mitä! En jaksa. En jaksa kuunnella sitä, mummu on niin täydellisyydentavottelija ettei kyllä kukaan! Kaikki pitäs aina olla just eikä melkeen. Ei riitä sinne päin, pitää olla täydellistä.
Mutta en voi sille mitään että oon näin huono ihminen, mua ei kiinnosta enkä halua olla täydellinen. Enkä voikkaan olla. Oon jo tehny elämässäni niin paljon väärin. Väärin mummun ja muitten mielestä. En suorittanu peruskouluani kovin kunniallisesti. Jätin rakkaat harrastukseni, hevoset ja posliininmaalauksen ku lähin Tampereelle. Seurustelin tytön kaa. Menin amikseen, vaikka piti mennä lukioon. Marisin koko viime kesän ku olin kesätöis. Jätin koulun kesken, vaikka olis pitäny jatkaa loppuun. Nyt meinaan pitää välivuoden koulusta. Ja muuttaa omaan kämppään, omaan rauhaan.
Mutta en jaksa enkä halua tehdä aina niinku muut haluaa. En vaan jaksa. Eikä mua huvita miellyttää kaikkia, tää on mun elämäni ja elän sen niinku haluan!

Joo tällästä taas tällä kertaa.. Ei mee hyvin ei.