Tää päivä on kokonaisuudessaan ollu aika onnistunu :) Oon saanu "vaikka mitä" tänään aikaseksi :> No en oikeesti paljon mitään, pari piirakkaa vaan ja siivoilin ja oltiin Henkan kans mopoilemassa ympäri Poria.

Eilen lähdin Timon tyttären eli siis periaatteessa siskopuoleni kanssa viihteelle ;) Olin koko päivän naamakirjassa valittanu että ku tekis niin mieli mennä vähä katsastaan Porin yöelämää, niin Noora sitte vastas mulle että hän voi lähtee. Mua jänskätti ihan hirveesti, olin Nooran nähny vaan kerran aikasemmin viime syksynä ku oltiin koko lössi uimassa Caribialla. Puhuttu oltiin "tietysti" mesessä ja galleriassa ja naamakirjassa, mutta ei niissäkin vaan sillain vähä pintapuolisesti.. No mut onneks jännitys sit laantu odotellessa mammalta vastausta tekstariin ku se oli töissä eilisillan. Timo olis antanu luvan heti mut sano et paree kysyy eka äitiltäki.. Klo 23 olin valmis ja Timo vei mut keskustaan. Mentiin ensin Cocoon, juotiin siel yhdet ja lähdettiin. Se oli ihan kiva, mut vähän normaalia kalliimpi.. Cocosta suunnistettiin Irish Bariin, mä join sieläki vaan yhden, Noora kaks. Se ei ollu alkuunkaan mun tyylinen, mut Noora tykkäs. Oli siel ihan hyvää musaa ja silleen, sinä iltana oli live muusiikkiaki, mutta jotenki vaan... en tiiä.. Tuskimpa piipahdan toiste. Mulla oli laukussa mukana yks oma juoma, joten heitin sen huiviin matkalla Baarikaappiin. Se oli sellanen rockbaari, joten siel oli niin kova melu, et käytiin sielä vaan vessassa ja lähdettiin pois. Takas Cocoon. Timo oli antanu meille 20€ puoliks ja olin ostanu omalla kympilläni jo kaks juomaa joten olin ihan pa enkä saanu enää juomista :/ Noora joi Cocos vielä yhden, istuttiin siel ehkä jotain puolisen tuntia ja mentiin sit seinän taakse viereiseen paikkaan pizzalle. Kun me oltiin syöty, pistin Timolle viestin et nyt se vois tulla hakeen. Noora meni pyörällä isovanhemmilleen.... Mä olin kotona jo kahdelta.

 

Heräsin tänään ekan kerran joskus kymmeneltä ku mamma tuli herättään. En noussu, se tuli vähän väliä kailottaan että nyt Tiina ylös mut en vaan noussu Nauru No se lähti sit jossain vaiheessa töihin ja mä nousin joskus puol 12 mais.
Timo kerto että Hippa ei ollu syöny vieläkään mitään, joten yritin sit tuputtaa sille ruokaa moneen kertaan mutta ei maistunu.
Se siis on ollu toissapäivästä asti huonolla ruokahalulla, eilen syömättä mitään, eikä saa mitään ulos takapäästä, siis ainakaan kiinteetä.. Kai se on syöny taas pihalta jotain mikä on pistäny mahan sekasin. Raukka parka makas vaan melko velttona ja väsyneenä ruokapöydän alla :/ Annoin sen olla hetken ja söin oman "aamu"palani. Sitte otin kaapista kaks kinkkusiipaletta ja pistin Tehobact jauhetta niihin. Kaks sen takia että se mitallinen oli niin iso, että ei Hippa ikipäivänä olis syöny sitä kinkkua jos olis koko jauhemäärä tungettu yhdelle kinkulle. Ensin maisteli vähä pitkin hampain, mutta kyllä mä sen sit sille sain syötettyä ja lopuks jopa nuoli mun käsille pöllähtäneen jauheen Nauru Parin tunnin päästä huomas selvästi tytön virkistyneen ku oli saanu ees jotain suolenmutkaansa ja ilmeisesti mahaki oli jo parempi :) Pyysi ulos ja tuli sit sen jälkeen tyytyväisenä takas mun viereen sohvalle :)
Puoli kuudelta tuli Leisku pyytään ruokaa ku jumitin kattomassa ku Timon vanhin poika Mikko jotain päivitteli Timon tietsikkaa ja olin täysin unohtanu et viideltä oli tyttöjen ruoka-aika :s Annoin Hipalle toisen annoksen Tehobactia tällä kertaa ruokaan sekotettuna ja tyttö popsi koko kipollisen hyvällä halulla :) Mutta ihmekös tuo kun oli ollu päivän syömättä. Illemmalla Hippa oli taas oma reipas ittensä ja seuras mua joka paikkaan ja pyyteli tämän tästä rapsutuksia ja pusuja ;) Pusu Onneks parani näin nopeeta, jos ei olis mitään tapahtunu tänään niin olisin soittanu eläinlääkärille et vois kattoo mikä Hipalla on..

Ja sitte seuraavaan aiheeseen eli siis leivoin taas tänään, mustikkapiirakkaa ja vadelma-raparperipiirakkaa Kieli ulkona Kahta piirakkaa siks, että teki mieli jonku muunki makusta piirakkaa välillä ku mustikkaa, mut niitäki olis käytettävä ku niitä on niin paljon... Näin pakkasessa mummun "vanhoja" vadelmia ja pari viikkoo sitte keräämäni pussillisen raparpereja ja mietin et mitähän näistä tulis yhdessä ;) (siis toki molempia on vielä pakkasessa vaikka kuinka paljon)
Joku ei ekassa pellillisessä, siis mustikkapiirakassa, menny ihan nappiin, pohja jäi tosi ohueks :o Ensin ajattelin sen johtuvan siitä et pelli oli liian suuri ja ohje liian pieni, mut sit muistin et teinhän mä sen edellisenki mustikkapiirakan samalla ohjeella samaan vuokaan.. En siis tiedä missä vika :O No toinen piirakka onnistu kuitenki ihan hyvin, ku vaihdoin pienempään ja vuokaan Silmänisku Itseasias tällä kertaa taikinaa oli hiukan liikaa Nauru Kuitenki molemmat oli ihan hyviä, ehkä olis siihen vadelma-rapsupiirakkaan pitäny sittenki lisätä pinnalle hiukan sokeria, vadelmista ku tulee pakkasessa jotenki happamia... Mun siis ensin piti, mutta sitte se vaan unohtu Nauru Tuli muuten myös todettua etten enää ikinä tee tolla samalla pohjan ohjeella, mulla meni järki siihen ku taikina ei meinannu irrota kiposta, jäi nuolijaan kiinni eikä meinannu tarttua eikä levittyä pellille Jalka suussa Teen siis seuraavalla kerralla tutulla ja turvallisella murupiirakan ohjeella Silmänisku Kuveja tulee huomenna näistä ja edellisestäkin piirakasta! :>

Seuraava ihastuksen aihe ;) Sanan varsinaisessa merkityksessään, kohteena se Timon poika Mikko :----D Ei äiti ja Timo turhaan kiusotellu joskus edellis keväänä, tai siis ku Timo yritti parittaa mua Mikolle Nauru Oli se vaan aikas komee ;) Se on 23. Ei paha, ainakaan mulle. Sen äänikin oli niin ihana ;) Ja laiha kun mikäkin ja treenattu kroppa ;) Pakkokin olla treenattu, se työskentelee vartijana. Ja sillä on komee punanen autokin ;) Oikee amisunelma ;DD Harmi vaan että sillä on taas jo tyttöystävä ja ne asuu saman katon alla :( Se vilkuili aina välillä muhun päin ja jotenki iski hiukan silmää ja hymyili ja nauro ja kaikkee, mutta eipä se sitte mitään voi merkata kun kerran seurustelee :( Hitto!

Seuraava vihastuksen aihe.. Oltiin siis tossa iltapäivällä velipoikani kans tutustumas Porin liikennesääntöihin ja opettelemas muutenki kulkemista yms.. Aluks meni ihan hyvin, jopa mäki nyt osaan kulkee tuol.. Ihan ydin ydin keskustaan ei menty, siis Isokarhun ja Anttilan yms. siihen välikadulle eli kävelykadulle.. Kun yhteen suuntaan siitä saa mennä autolla ja mopollakin... Eikä käyty siä Anttilan takanakaan, mitä siel ny on Eurokangas yms... Mutta niin, yhdes vaihees ku oltiin käännytty Isokarhulta oikeelle eli Isolinnankadulle, niin Heka meinas vaihtaa kaistaa et oltais päästy kääntyy vähän matkan pääs tien suuntasesti vasemmalle eli linkka-asemalle. Heka oli ajanu mun rinnalle ku tyhmä meinas viä ohittaa, ei huomannu takanaan tulevaa mopoautoo, pisti vaan vilkun päälle ja meinas tulla mopoauto päälle. Äkkiä pois sen tieltä niin eikös tää meinannu sit kolauttaa mun kylkeen. Oli oikeesti vaan 10cm väliä ettei Hekan mopon etupyörä olis osunu mun skootterin etukatteeseen ja olisin kaatunu. Mun skootteri horjahti ku yritin tietenki väistää, mut onneks en kaatunu. Lisäonni siinä, ettei mun vieressä olevalla kaistalla tullu ketään jotta olisin ajanu sen alle. Loppu hyvin kaikki hyvin, mut kyllä se on kaamee tilanne! Olis ollu mun eka kolari/liikenneonnettomuus "itte" aiheutettuna. Kyllä sai velipoika huutia multa sitte ku päästiin takas tänne "kotio", että tajuaako se ollenkaan minkä vaaratilanteen se aiheutti, ja jos siitä olis vahinkoo syntyny niin arvaako se kuka sen "lystin" olis maksanu. Se, koska se teki virheen.
Itte painelin ton jälkeen suoraan tänne, Henkka jäi vissiin viä sinne pyöriin, ei kai ollu heti tajunnu et olin lähteny sieltä ku en sille ajon aikana tietenkään pystyny mitää ilmottaa ja yhdes risteykses Heka edelläajavana katos näkyvistä ku jäinki valoihin oottaan ja se ehti juuri valoista pois ennenku ne vaihtu. Pistin sille kyl viestin ku olin päässy tänne ja yritin soittaakki mut silt oli akku loppunu..
No ehkä toi selostus noin yksityiskohtasesti ei sano monellekkaan teistä mitään, mutta kerroimpa nyt itelleni vaan notta muistasin sen sit jos vaikka mamma tai joku sukulainen tai kummitustäti sattuu kysyyn Silmänisku

Btw, saan huomenna nukkkotini tänne kun mummu ja pappa tulee kylään :) Soitin niille ja ne lupas tuoda sen :) Nyt pääsen sit tekeen sitä ihan "täyspäiväsesti" Kieli ulkona Tapiseeraamaan sen yms ;P

Loppuun taas menojalkavipattaa-kalenteria niin tiiätte missä kullonki liihotan Kieli ulkona
15.8 Villakallion avajaiset eli siis serkkujeni kesäkeittiön ajavaiset, grillikauden päätöspileet
17.8 ilmestyy Porin kansalaisopiston kurssiopas, ilmottautuminen niihin alkaa
18.8 Ammatinvalinnanohjaus psykologi, katotaan jos saisin jostain töitä tai pääsisin johonki kurssille tms...
21.8 SatEsy:n kokous
22.8 Matonpesutalkoot myöskin SatEsyn toimesta
23.8 Eläinsuojeluluento Porin Otsolan kansalaisopistolla, tietysti SatEsyn järjestämä
4.-10.10 Eläinten viikko, yhdistys ja näinollen myös minä sihteerinä taas monessa mukana :)

muitakin menoja on vielä SatEsyn toimesta, mutta mulla ei nyt oo tässä viimesimmän kokouksen pöytäkirjaa enkä niitä ulkoo muista Viaton notta niitä tulee sitte kun pöytäkirjan käsiini saan :P

NYT NUKKUUN!! ;>