Löysinpä eilen uuden nettisivuston, siis mulle uuden, joka antaa tähän mennessä löytämistäni sivustoista tietoa kaikista eniten. Ja aiheena mikäpäs muu kuin vauvat. Kyseessä siis www.vau.fi.

Siellä sanottiin, että jos nainen on sairastanut joskus klamydian (on se sitten hoidettu tai ei), niin munanjohtimet saattavat olla tukossa, eikä raskaaksi tuleminen sen takia onnistu. No voi hitsale! Kyllä mä sen tiesin että klamydia saattaa vaikuttaa _hoitamattomana_ raskautumiseen, mutta että voi se vaikuttaa hoidettunakin! Sitä siellä ei kerrottu, millä ne munanjohtimet sitten aukastaan... Soitin meinaan tänään lääkärille ja sain torstaiaamuksi ajan. Kipi tulee mun tueksi. En mä usko että tälle asialle vielä mitään tehdään, mutta ennen kun tehdään niin haluan ehdottomasti tietää että mitä ja miten. Eniten sen takia että mun täytyy "kipupelkoisena" tietää sattuuko se, jotta osaan henkisesti valmistautua siihen.

Oliskos täällä ketään asiasta hiukankaan tietäviä ???? Anybody????

En tiedä tekeekö tää lähestyvä joulu sen, vai mikä, mutta oon mitä enenevissä määrin herkistymässä koko ajan lisää. Kaipaan enemmän hellyyttä ja läheisyyttä Kipiltä, ja harmistun, jos se ei huomaa sitä. Tekis mieli ostella kaikkee vauvakamaa ihan hirveesti ja itselle tietysti äitiysfarkkuja ja mammapaitoja. Kipin serkulta me saatiin ilmatteeks ihan uudet rattaat, kun niillä on itsellä jo ennestään kolmet :D Siellä ne nyt odottaa varastossa käyttäjäänsä..... :( Puhuttiin tästä mun muuttuneesta mielentilasta eilen, ja Kipi ymmärsi mua oikein hyvin. Ja taas se muistutti mua siitä, että mun pitäis puhua sille kun mulla on huono olla eikä vatvoo asioita yksinäni. Kyllä mä puhunkin, mutta joskus vaan tuntuu siltä että mä en vaan saa niitä asioita ulos suustani vaikka juttua olis päässä paljonkin. Lisäks tää tasasen tappava arki on viime viikolla taas muuttunu sen verran hektiseksi, että ei me ehditä puhua.

Toissapäivänä Prismassa käydessä näin siellä taas sen joulukuusen, johon oli ripustettu paperilappuja varustettuna lapsen iällä ja sukupuolella. Päätin sillä samalla sekunnilla, että tänä jouluna mä ostan jollekin lapselle jotain. On jo monta vuotta pitäny, mutta ei ookaan sitte ollu enää rahaa kun on nää "pakolliset" lahjat ostettuna. Kipi tietysti perusporilaiseen tapaansa ilmasi mielipiteensä mutisemalla jotain siitä, että "kyllä joku muu niille lapsille ny lahjat ostaa" ja että menee vaan ylimäärästä rahaa. No mä kerroin miten se homma toimii, että siitä puusta saa ihan itte valita minkä lapun/laput ottaa ja eikä siihen ole mitään tiettyä summaa millä se lahja pitäis ostaa, vaan ihan omantunnon mukaan. Pelkästään niillä lapussa olevilla tiedoilla on väliä, eli lahjan pitää olla esim. 7-vuotiaalle tytölle tai 2-v pojalle sopiva. Ja minähän otin puusta lapun ja marssin kauppaan. Tuli kyllä niiiin hyvä mieli kun tultiin kaupasta ulos! Mä sain autettua jonkun pienen lapsen vanhempia ja tehtyä jonkun pienen tytön onnelliseksi! =)