Onko se reilua, että perheenjäsenelle tulee omassa kodissaan sellanen tunne, ettei kuulu sinne ja ettei sitä hyväksytä enää perheeseen, ettei se sovi siihen? Ja että sillä perheellä olis asiat paljo paremmin, ellei sitä yhtä enää olis? Ei oo, ainakaan mun mielestä. Mutta mulle on itelle silti tullu tollanen tunne monta kertaa. Monena viikonloppuna ku oon tullu Tampereelta kotiin, nii on heti samana iltana alkanu kaikkien kans hirveet riidat. Ja muutenki sellasta, että mun mielipiteitä eikä juttuja enää arvosteta tai neuvoja kuunnella. Haistatellaan vaan pitkät paskat ja jopa äiti on alkanu mulle nykyään sanoo et "oo sä hiljaa ku tää juttu ei kuulu sulle" ja kaikkee tollasta. Tosi kiva. Ihanaa lauantaiaamuna herätä ku heti aamupalapöydäs nousee kauhee riita joka asiasta. Vähemmästäki tulee sellanen tunne, että mä en kuulu tähän perheeseen enää. Ja oon oikeesti sitä mieltä, että niillä olis parempi ilman mua. Äiti aina jossain vaihees viikonloppua hehkuttaa sitä, että ku niillä on ollu niin rauhallista ja mukavaa koko viikko ja sit ku mä tulin, alkaa riidat. Eli toisin sanoen, mun vika ja mä pilasin kaiken. Mutta ei mulla tällä hetkellä oo mitään muuta paikkaa viikonloppusin missä olla, ku ei oo omaa kämppää eikä ketään kaveriakaan kenen luo mennä. Enkä mä toisenkautta haluais mennä mihkään muualle, koska kotona on koirat. Ja kaikki muutki omat, kivat ja rakkaat jutut ja mä tykkään olla kotona. Helpotusta asiaan vois tosiaan tuoda oma kämppä. Sellasta vaan ei taitaisi saada mistään. Kärpän kämppä! Ei vaan, ei mummu sitä mulle kuitenkaa antais. Ja sitte, ku mulle tulee jotenki siitä puolesta kaupunkia jotenki sellanen "pimeänpuolen" kuva. Et siel liikkuis vaan kaikkee hämäräperästä porukkaa, juoppoja, narkkareita ja ehkä jopa jotain rikollisia ja tappajia. Mut se hyvä puoli siinä olis, et olis ainaki lenkkimaasto lähellä, sillä ottasin koirat sinne. Ja seki, et olis Noora lähellä. Jos se nyt sit päättää olla tääl, eikä lähde sinne Mänttää. Ja olis muuten ainaki keskusta lähempänä. Äkkiäkös sieltä ny kotiin kävelee yhtäkkiä jos on tarvis. Ja siel sais ainaki olla rauhas liikenteeltä ja muulta melulta ja muutenki luulen et siä asuu vaan jotain mummeleita, jotka on ihan hiljaa.