Kylläpä meni pyhät putkeen. Veljeni Henkan ansiota, että päätin, että hän ei mun kanssa enää seuraavaa joulua vietä ja pilaa mun ja muidenkaan joulua. Mielessä vilahti jopa lähestymiskiellon hankkiminen, mutta ehkä se nyt olisi pikkusen yliampuvaa ja liioiteltua. Kai mä tuon aggressiivisen kiukkupussin kanssa jotenkuten pärjään. Kämppääni en sitä päästä, paitsi ehkä yleiselle vierailulle, siis kun muitakin perheenjäseniä tulee.

Ja mähän en siis tehny mitään. En ärsyttäny enkää muutenkaan kiusannu - eihän se jouluna ole sopivaa. Se ite aina ohimennessään läimäs, huitas tai löi. Mä en ensin välittäny muutaku huusin vaan perään iloisesti, mutta sitte ku sitä oli jatkunu jo keskiviikon ja aaton, niin latasin takasin. Perjantai-aamuna sota sytty siitä kun kyllästyin pirtin (olohuoneen) rätisevään telkkariin kun yritin kattoo leffaa, ja menin sitte meidän makkariin kattoon telkkaa kun pojat oli näemmä lopettanu kattomisen ja sulkenu telkkarin. Henkka tykkäs mahottomasti, mutta sanoin vaan että mullaki on oikeus välillä kattoo kunnon telkkarista sitä ohjelmaa mitä haluan ja ku ne oli jo lopettanu Simpsoniensa vahtaamisen. Henkka alko raivoon ihan simona ku painoin vaan neloselle koko ajan ku se yritti vaihtaa takas subille. Pistin koko telkan kii että ei sitte katota kumpikaa ni se alko raivoo entistä enemmän, ei sentäs lyöny ihme kyllä vaikka uhkas niin. Pari kertaa juostiin peräkanaa taloo ympäri, kunnes sit löin sitä telkkarin kaukolla pari kertaa ja taas sai juosta ettei se ehtis ottaa mua kii. Ehdin sit onneks sitä reilusti edelle ja juoksin samaan päähän taloo mistä oltiin lähdettykin ja menin vessaan lukkojen taa turvaan. Puolen tuntia siä odotin ku ensin Henkka raivos oven takana, sitte vähä kauempana ja lopulta varttin päästä lopettikin. En kuitenkaa heti uskaltautunu ulos, ettei sitä vaan alkais uudestaan ärsyttää. Sitten ku tulin ulos ja kävelin sen ohi, en ees vilkassu siihen ja se huusi mun perään että vitun homo. Empä vaivautunu vastaamaan.

Perjantaina tuli mummulaan syömään äiti ja Timo. Henkka lähti niitten mukana illalla kotiin kun ei kuulemma kestäny mua. Ensin äiti ei antanu lupaa Henkalle lähtee, mutta suostu sitte kumminki. Suutuin siitä äitille ku se antaa aina kaikki periks pojille, etenki Henkalle. Ja mulle ei ikinä mitään. No toisaalta ihan hyvä että se lähti, sai olla rauhassa ilman sitä kiukkupussia.

Tapanina on tapana mennä iskälle syömään. Mä, Samppa, mummu ja pappa tultiin mummulasta, Timo toi Henkan kotoo ja lisäks iskällä oli Merjan tytär Mari ja sen miesystävä Timo, Merjan poika Teemu ja Merjan vanhemmat.
Merjakin oli laittanu tosi hyvää jouluruokaa, mutta mikään ei voita mummun joulupöytää!  Iskän savustama lohi oli jälleen kerran tosi hyvää, sitä mä söisin vaikka kuinka paljon!  

Jos tähän väliin pistäis listan mitä sain lahjaks:

- Kummitukselta Puro Kanervikosta neulottu "toppi" ja silikoninen pullasuti
- Äiteeltä pinkit reinot
- Äiteeltä myöskin 8 hengen ruoka-astiasto
- Iskältä Benettonin jumalattoman suuri pyyhe ja Benettonin t-paita
- Iskältä tai mummulta 2 teema-ruokalautasta vihree ja valkonen (kerään sarjaa)
- Mummulta ja pappalta Aalto-lakanat ja aluslakana
- Mummulta ja pappalta myöskin 2 House Collectionin käsipyyhettä
- ja vielä mummulta ja pappalta 30€ rahaa
- Timon vanhemmilta kaulahuivi ja tumput sekä suklaarasia
- kaikille yhteiseks siskopuoli-Nooralta Harry Potter dvd-boksi (leffat 1-5)

Ihan kiva lista! :) Suklaat on jo syöty, reinoja on tullu pidettyä koko ajan jalassa ja eilen oli se toppi päällä kun oltiin iskällä. Rahat tuli myös kulutettua tänään, kun olin siskopuoli-Nooran kanssa alennusmyynneillä. Ostin Maanalaisesta eli Jim&Jillistä kaks hupparia, mustan ja valkosen, á 15€. Tai no ei ne ihan huppareita ole kun ei ole huppua, mutta jotain collegepaitoja kuitenkin. Niissä on kauluksesta jotakuinkin olkapään kohdalta kainaloon menevä vetskari ja päässä tähti. Ja se kaulus ei siis ole ihan normaalipitunen.. Tosi ihanat minusta, toisen laitan heti huomenna töihin! :)
Ja ostin mie myös uudet rintsikat kun makso vaan kympin ja niissä on irrotettavat hopein strassein koristellut olkaimet ja mukana tuli myös läpinäkyvät olkaimet, tosin ilman strasseja.

Niin huomenna se sitten taas arki alkaa, mulla on meinaan välipäivät töitä. Uutena vuotenakin joudun töihin, onneks kuitenkin aamuvuoroon. Ensin oli kauhee stressi joulunviettopaikasta, no nyt saa alkaa kuumeisesti miettiin missä ja kenen kans vietän uuden vuoden. Siskopuoli-Noora kai menee omien kavereittensa kans, joten en viitti tuupata sen mukaan. Toinen Noora, se meine beste Freundin, on varmaankin kotonaan Jämpällä poikakaverinsa kans. Muita kameleita mull´ei sitten ookaan kun Arinakaan ei sit tuu tänne enkä mä pääse sinne =/ Tai no Tampesterissa tietty olis, mutta en mää sinne viitti lähtiä ja niillä on kumminkin kaikilla omat suunnitelmansa jo.  Lisäks siellä vois törmätä kahteen edelliseen Santtuun, etenkin siihen ensimmäiseen joka tapansa mukaan varmana liihottaa ympäri keskustaa tyttöystävänsä kans. Kiitos ei =)

 

*edit 20.56*

Kiukkupusseja näköjään riittää  Timo kävi äsken ilmottamassa että "Jos noi kamat ei nyt lähde tosta lattialta, niin mä teen sit yhden tosi ikävän tempun" "Niistä on ny sanottu kaks päivää ja vieläki ne tossa lojuu" = tarkotti nettipiuhaa ja tarkotti kassillista lahjoja mun sänkyni edessä.
Vittuako se sitä haittaa koska mä lahjani paikoilleen laitan!! Se ei mun huoneessani käy tai ei ainakaan tarvis käydä ja siks toisekseen mä oon tietääkseni ollu vasta yhden päivän kotona, tai en sitäkään koska kaupoilla meni tänään puoli päivää! Vittu! Mua niin ärsyttää toi ihminen!! Timo on muutenki ollu taas tänään niin ilonen ku naantalin aurinko, että on saanu tarkkaan kattoo mitä sanoo. Kas kun ei vielä oo tullu karjaseen uudestaan, kun äsken se sano että 10 minuuttia aikaa heivata lahjat lattialta. Iltapala odottais myös..... Joo moro.