.....täällä ei suinkaan silti olla, vaikka omaan joulupöytään ei enempää leipomuksia ole tulossa (piparkakkutaloa lukuunottamatta). Tilauskakkuja pukkaa siis huomenna. Äitini ystävä ja meidän molempien tukkalääkäri tilasi tavallisen kermakakun ja sacher-tyyppisen suklaakakun. Hetken asiaa mietittyäni kuitenkin ilmoitin, että kermakakkua en pysty tekemään, kun olen jo torstaina lähdössä mummulaan ja kakkuja kun syötäisiin vasta lauantaina. Kyllähän se säilyisi lauantaihin, mutta sunnuntaista en enää olisi niin varma eikä päällisetkään varmaan enää siinä vaiheessa kovin kauniit ole. Niimpä kysyin, että kävisikö kermakakun tilalle esimerkiksi jokin vähän erikoisempi kuivakakku. Tuo Heikkilän emännän kuivakakku, jota jo tällä viikolla tein, olisi mielestäni juuri sellainen vähän erikoisempi. Sellaisen teen siis huomenna ja sacher-kakun pohjankin huomenna, torstaina sitten täyttö ja koristelu.

Laitoin eilen Satakunnan Osuuskaupalle työhakemuksen. Pitäisi oikeasti alkaa etsimään jotakin ilta- ja viikonlopputöitä opiskelujen ohelle. Opintolainan nostin n. kuukausi sitten koko summan kerralla (periaatteessa vahingossa), ja se on jo melkeimpä kokonaan mennyt. Enkä edes tajua että mihin! :o Niin että jotain pitäisi alkaa kehittämään ja pian, että pärjään ensi kevään.
Luultavasti muuten joudun jatkamaan koulua vielä seuraavana syksynäkin sen ajan, että saan työssäoppimisen suoritettua. Luulin, että saisin molemmat suoritettua ensi keväänä niinkuin ope ensin sanoi, mutta viime viikolla se sanoi vähän toista.... :( Mielestäni ei ole mitään järkeä viiden viikon takia viivyttää valmistumistani puolella vuodella, joten aion tästä asiasta todellakin vielä jutella open kanssa. Saisin sitten juhlia äiteen kanssa samaan aikaan valmistumista ;) Tuntuu se muutenkin mukavemmalta juhlia keväällä kuin talvella.

Pitäisikö vielä raportoida hiukan Tonista.... Mulla on niin ikävä sitä koko ajan. Viime viikolla se vaan sano, että ei halua olla mun kanssa tai kenenkään muunkaan kanssa yhdessä. Syyksi sano luottamuspulan. Sitähän me ollaan tässä tämä koko aika yritetty mun töppäilyjen jälkeen, että se alkais taas luottaa muhun, mutta tulosta ei sitten vissiinkään ole syntynyt. Tapaillaan kuitenkin, viikonloput se on "normaalisti" mun luona ja viime viikolla oli tiistaina yötä kun viikonloppuna ei päässyt. (Olin Nooralla.) Tänäänkin sen piti tulla, mutta mulla meni Pajan päättäjäisissä vähän liian myöhään niin ei se sitten tullutkaan... Kun täytyy päästä ajoissa nukkumaan, että jaksaa herätä neljältä. Se työnarkkari tekee 12h päivää ;) Mutta niin, huomenna se tulee taas. Taidan mä siitä jonkun verran tykätä, kun joka päivä on sitä hirvee ikävä ja sillon kun se vihdoin tulee, haluaisin että se jäis mun luo koko loppuelämäks ja aina kun se lähtee, iskee ikävä saman tien päälle ;) Taitaa silläkin olla hiukan ikävä, se on soittanu mulle tällä viikolla kaks kertaa ja kyselly kuulumisia. :D Puhuttiin jopa yli vartti. Ennen ei oo soittanu ku jotain minuutin puheluja :D ....nojoo..... :D

Jos nyt lakkais taas nää höpinät kun kuulostaa niin teiniltä että! :D