Jeps, mitähän sitä keksis.. Äiti lähtee aamulla pois kotoo töihin ja menee sitte miesystävälleen yöks ja taas sieltä aamulla töihin jne. koko viikon.. Se palaa vasta sunnuntaina. Ja veljet on iskällä, neki tulee vasta sunnuntaina.. Jes! Tai no en tiiä sittenkää onko se niin jes, oon yksin kotona koko viikon - tai no on mulla koirat, mutta siis kumminki.. No keskiviikkona, sen ny tietää mitä sillon on, tulee kaveri yökylään ja ryypätään ja ammutaan "raketteja". Roomalaisia, perhosia, thunder kingejä ja sitte kaks jotain ihme suihkua.. Mutta entäs sitte muina päivinä? :o Mitä mä sitte teen? :o Ei oo kumminkaa mitään tekemistä.. Sitäpaitsi en kauheesti diggaa olla yksin yötä kotona, ja varsinki nyt tosi kiva viel monta yötä :< Mutta en valita, en ainaka ääneen ku vinguin päästä tänää mummulasta kotiin.

Varmaan makaan sitte loppuviikon olkkarin lattialla silmät kiinni koirat vieressäni ja ihmettelen maailman menoo. No jes.. Tai no, mikäs siinä.. Itseasias mulla olis just NYT sellanen fiilis, että vois mennä tohon lattialle ihmettelee :D Oikeesti mua alkaa ahdistaa tää maailma. Kaikki vaan menee ja tulee tukka putkella joka suuntaan. Aina pitäis olla johonki päin menos. Miksei voi olla vaan kotona ja viettää aikaa perheen kans?! Minäki ku asun viikot pois kotoo ku opiskelen, nii olis tosi kiva jos joskus edes oltais kotona koko perhe samaan aikaan. Mutta ei.
Ja tää ostaminen. Koko ajan pitäs ostaa jotaki ja valitetaan että ku ei oo rahaa. Joulu - se ei oo enää joulu vaan joku hemmetin kaupallistuneisuuden huippu! Kauheesti ostetaan vaan lahjoja, kalliita ja isoja. Mikään ei kohta enää riitä!

    ...nyt tulee vähä ekovalistusta...

Ja mua ärsyttää. Just tänää valitin äitille, että ku se ei osaa olla pätkääkään ekolookinen! Banaaneja ei tarvi kaupassa pakata pussiin, sen tarran voi kyllä liimata banaanin kylkeenki. Ja joka hemmetin kauppareissulla pitää ostaa kaks uutta pussia! Vaikka meillä on niitä ylipursuava laatikollinen kotona! Oon monesti yrittäny saada äitin käyttää kangaskasseja tai sitte ostais toisen kopan johon pakkaa tavaransa. Ja muroja - ei mitään kellogg's muroja, jotka on geenimanipuloituja! "Mutta ku Henkka tykkää niistä" Joo-o, kaisse ny tykkää mistä vaan mitä sille ostetaan ku se on saanu tahtonsa läpi. (Henkka on siis mun pikkuveljeni) Ja kaikkee muutaki gm-paskaa! Onks niitä ihan pakko ostaa? Ei, mutta ilmeisesti meillä on. Oon myös sanonu, että ku meillä on noin 500m kauppaan, että sen matkan vois ihan hyvin kävellä. Talvella ottaa pulkan mukaansa nii siihen mahtuu hyvin kauppakassit ja se on kevyt vetää takasinki. Kesällä vois käyttää sellasta pyörillä kulkevaa ostoskassia, vähän ku matkalaukku. Niitä saa varmasti ostettuu jostaki Anttilasta tai jostain, melko halvallaki uskosin.
Ite ku viikolla ostan ruokani, ni mä ostan omenat ja mandariinitki yksitellen. Tulee halvemmakski :D Pyrin ostaa luomu- ja reilunkaupan tuotteita, en myöskään syö lihaa enkä kanaa ollenkaa (kalaa syön) eli oon siis lakto-ovo vegetaristi. Ja käytän yhtä ja samaa kangaskassia joka kerta. Jos mun tarttis, niin ostasin kaikki pesuaineetki sun muut ekokaupasta. Kun rakennan oman talon, nii haluaisin sinne ekosähkön. Tie sitte vaan saako sitä iha mihin tahansa puskan taa.. Mulla ku on visio elämäni seuraavista.. öö 20 vuodesta :D Toivon tietysti, että mun haaveet täyttyis. Mut niistä kerron ehkä joskus vähä myöhemmin..
Ehkä tää ekovalistus nyt riittää tältä erää ja painun nukkuun :D  Hyvää yötä!

Lisäys myöhemmin: Sivulla Määä, jossa kerron itestäni, lukee nyt myös tosta elämäni suunnittelusta.. Käykää lukemas jos huvittaa :)