Joko mie oon kertonu, että vastoin kaikkia uhkauksiani ja lupailujani, että EI IKINÄ ENÄÄ KOULUUN, pistin maanantaina paperit vetämään työvoimakoulutukseen kahvila-alan pikataipaleelle :D Ja jopa ihan tosissani harkitsin pistäväni yhteishakupaperit Kokemäelle eläintenhoitajalinjalle - sielä ois koiriakin. Enemmän mua kyllä olis houkutellu aikuiskoulutuksena samassa lafkassa järjestettävä koiriin täysin painottuva koulutus, mutta kun kysyin asiasta sen oppilaitoksen joltain sihteeriltä, niin se vastas että hae pk-pohjaselle. Mutta en ihan vakuuttunu tästä, joten päätin olla hakematta. Kun mua ei nappais noi lehmät enää ollenkaan... Enkä mä kyllä navetassa pystyis oleenkaan, koska oon allerginen jollekkin sielä (vaikka ne allergiatestit toissavuonna toisin väittikin).
Mutta juu, kahvila-alan pikataipaleelle oon nyt sit ainaki hakenu. Äiti ehdotti myös arvauskeskuksen sihteeri -työvoimakoulutusta, mutta en usko että se olis mitenkään hohdokasta hommaa. Olisin sit kai samassa hommassa ku Merja (iskän vaimo)  
Ja Merjasta tuli mieleeni, että ne on nyt sielä Thaimaassa. En tiedä koska tulee pois, mut ens viikonloppuna on ne pappan 70w syntsät, joten kyl ne siks tulee. Sampalle on tilattu Thaimaasta MITTATILAUSTYÖNÄ puku. Enkä usko että mikään kaikista halvin ja tylsimmän näkönen puku tulee. Sampalle vois sopia liituraita ;) Saas nähä mitä ne mulle tuo tuliaiseks - vai tuoko mitään, kun enhän mä tarvii mitään =)

En mää sitte jaksanukaan ehtoolla alkaa niitä shoppailuja kuvaileen, enkä jaksa nytkään ku päätin että kuvaan kaikki sitte kerralla ku on tullu postista   Yhtä tai oikeestaan kahta paitaa jo vähän kaipailin, mutta ei oo vielä näkyny.. Kai ne huomenna sit tulee.

Tänään olis viideltä SatEsyn kokous taas. Sitä päivää on taas soudettu ja huovattu ihan tarpeeks ja kun sen kokouspäivän piti olla huomenna, sanoin etten tule. Tänä aamuna tuli viesti että onkin tänään - noh kai se on mentävä. Se on just tällästä, että kun väki ei tuu "koskaan" paikalle silloin kun on sovittu ja puheenjohtaja kyllästyy siihen ettei oo väkee paikalla, niin sovitaan että pidetään sit kokous kun on kaikilta kysytty koska sopis. Mutta mun mielestä se on ärsyttävää, koska sit se päivä venyy vaikka kuinka pitkälle ja kaikille ei kuitenkaan siltikään sovi sama päivä ja päivää vaihdetaan joka viides minuutti. Ja mulle muka pitäis aina sopia joka päivä ja kellonaika, koska oon sihteeri!

Että näin...

Mutta nyt siihen asiaan, minkä takia oikeestaan tänne tulin ja mistä mun piti kirjottaa. Ehdotuksia, mikä olis hyvä karaokebiisi 70w synttäreille...? Haluaisin laulaa pappan juhlissa pappalle onnitteluihin rinnastettavan biisin... Pappa on luontoihminen, sillä on mettää ja peltoo ja maatalouskoneita :D Oon miettiny pääni puhki ja kuunnellu radioo ja koittanu keksiä mikä olis sopiva biisi, mutta en oo keksiny. Laulajalla ei oo väliä, osaan laulaa sekä miesten että naisten biisejä.. Mutta jotain ehkä vähän menevämpää kuin "Tuuli kulkee vaan, poskiani viilentää. Sumun jälkeen tähdet jälleen välkähtää....."

Kakkuja oon kans alkanu miettiin, että mitä täytteitä tulee mihinkin kakkuun, mutta ainoostaan marsipaanikakku on vasta selvillä. Teen sen vanhalla kaavalla, eli niinkun oon ennenki tehny mm. Henkan rippijuhliin viime kesänä. Toiseen väliin valkosuklaa-nougat mousse ja toiseen väliin Kinuskikissan tummasuklaamousse

Nyt ruokaa nassuun ja sit vien Hipan Perikselle ennen kokoukseen lähtöö.