Oho, ompas mennyt pitkälti kolmatta kuukautta kun olen viimeksi kirjottanut oikein kunnolla. En siis edes yritä muistella kuin muutaman viime viikon tapahtumat.

Alotin työkokeilun päiväkodissa 12.3. Piti alottaa jo aiemmin, mutta työkkärin takia hommat viivästy ja meinas jopa tyssätä heti alkuunsa. En nyt jaksa alkaa selittää niitä kuvioita, mutta sain onneksi sitten toisesta läheisestä päiväkodista paikan ja nyt oon siellä ollut jo kolme viikkoa! Pääsin ihan pikkusten ryhmään eli 1-2v ja oon kyllä tykännyt ihan hirveen paljon! Pikkulapset on niin ihania! <3 Ja on kuulemma ne työntekijätkin tykänneet musta ja oon ollu iso apu sairaslomalaisten takia. Haluan kyllä olla sielä niin pitkään kun mahdollista! Mulla vaan on sellanen kutina, että työkkärin ämmät ei anna mun olla sielä montaa kuukautta, ne kun päätti mun puolesta jo heti alkuunsa ku harjottelua vasta suunniteltiin, että pääsen kuukaudeks harjotteluun ja sitte mun pitäs olla kuukausi kotona ja mennä sen jälkeen johonkin perhanan kurssille!! Mä vaan sanon etten aio mennä sinne kurssille vaan haluan pysyä tuolla päiväkodissa. Ja kun mukamas tossa harjottelussa ei oo mitään järkee ellen aio hankkia siitä itelleni oikeesti ammattia - eli mennä kouluun. Kai harjottelulla on aina merkitystä oman (ammatillisen) kehityksen kannalta! No ei niitten työkkärin ämmien mielestä sit vissiin ole. Ne ei millään ymmärrä etten mä aio mennä kouluun, koska en halua. "No mikset halua?" Koska ei ole minkäänlaista kiinnostusta eikä motivaatioo. Ja motivaatioo syö entisestään se, ettei mulla ole kavereita sielä kun mua on aina kiusattu! "No mutta ei se aina välttämättä niin mene." Joo kyllä se vaan menee, on se niin nähty! Luulin sillon Eurajoelle mennessäkin, että tälläkertaa vois natsata luokkakavereitten kans mutta paskanmarjat. Sen mun psykologin kans mietittiin sillon että mikähän siinä on kun aina menee pieleen, mutta en vaan osaa sanoo. Joo mutta tämä taas tästä aiheesta.

Muutenkin menee tällä hetkellä kohtuu hyvin. Välillä on huonompia päiviä, mutta siis kokonaisuutena voisin kyllä sanoa että ihan hyvä jakso on menossa nyt. Lääkkeet tehoo edelleen ja päiväkotiin menon myötä päivärytmini on taas normalisoitunut, joka on edesauttanut nukkumistani todella paljon. Tarvitsen kyllä unilääkkeen joka ilta ja heräilenkin keskellä yötä toisinaan, mutta aamulla herään pääsääntöisesti virkeänä ja jaksan tehdä joka aamu Kipillekin aamupalaa. (Tai oikeastaan tämä aamupalajuttu on nimenomaan Kipin takia, koska sen tarvis saada reilusti lisää painoa ja aamupalahan se on päivän tärkein ateria ;) Mun nyt on aina pitänyt ja pitää edelleen saada aamupalaa heti herättyä, koska mulla on aamusin ihan hirvittävän kiljuva nälkä eikä päivä edes lähde muuten käyntiin ellei saa normi aamupalaa! :D )
Ollaan mietitty uuden yhteisen harrastuksen alottamista. Kumpaakaan meistä ei toi peruslenkkeily oikein huvita (mun alaselkäkipu ja Kipiä ei muuten vaan nappaa), joten tarvis keksiä jotain muuta. Kerran käytiin muutama viikko sitten uimassa ja sillon päätettiin että kunhan rahatilanne tästä helpottuu niin voitais alkaa käymään ihan säännöllisesti uimassa. Aika kallista lystiä toi uinti kuitenki on, Poriin rakennettiin just uusi uimahalli ja nyt sinne on kertamaksu 4,50€! Ihan käsittämätön hinta!! Mulle se maksaa 2,50€ koska oon työtön. Mutta katotaan nyt, toi uiminen olis kuitenkin semmonen harrastus mistä molemmat tykkää, se ei rasita ja on samalla hauskaa. =))

 

Häävalmistelut on melko hyvällä mallilla tällä hetkellä. Alkaa olla kaikki sellaset tehty mitä tässä vaiheessa voi tehdä. Nyt on jo

  • molemmille puvut
  • kutsut tilattu (kirjottamatta, teksti mietitty)
  • servetit tilattu
  • vieraskirja tilattu
  • menu päätetty
  • vieraslista päätetty
  • ohjelma päätetty, varsinainen aikataulutus uupuu
  • bändi kasassa
  • kaikki "vastuuhenkilöt" nimetty (kaasot, bestmanit, morsiusneidot, keittiöapulaiset, tampurimajurit yms)
  • kampaajat ja meikkaajat varattu
  • kylmäkärry varattu
  • kukkakimppu suunniteltu
  • puuttuvat määrät astioita ja aterimia varattu
  • hääparin pöydän pöytäliina hankittu - muut on
  • skumpat haettu Virosta - muut juomat puuttuu
  • skumppalasit meille kahdelle hankittu - muut on
  • hääkakkujen pidikkeet suunniteltu
  • muistolahjat vieraille tehty (laitan joskus kuvan)

Mitä sitten vielä täytyy tehdä:

  • hankkia Kipille sormus
  • suunnitella hääkakut
  • lähettää kutsut
  • miettiä hääyön viettopaikka
  • miettiä häämatkakohde (Turkista taisin joskus puhua, ehkä)
  • hankkia kaasoille, bestmaneille ja muille "suurimmille" apulaisille kiitoslahjat
  • ostaa morsiusneitojen puvut
  • ostaa hääkarkit

Ainakin nuo tulee nyt mieleen, kaikki on kyllä ylhäällä listattuna mutta en nyt jaksanut kaivaa niitä. Eli listat ovat varmaankin todellisuudessa pitempiä.