Hmm... Mitähän sitä kirjottas? No ainakin sen, että oon nyt oppinu läksyni. Tallennan nää tekstit aina välillä, että jos tulee katko, niin ei koko teksti häviä. Eli älkää ihmetelkö jos teksti loppuu yhtäkkiä ja oudosti.....

 Pitäs lähtee viemään koiria vielä lenkille, mutta ei huvittais... :/ no jos ottais tupsun mukaan niin ehkä se menis nopeemmin ja mukavammin :DD tosin jos tulee toisia koiria vastaan niin saattaa tulla hieman ongelmia.... hihhii x)) plääh :s
*edit 21.43* Koirat viety ;)

Nukkekoti edistyy mukavaa vauhtia :) Kahdesta huoneesta tapetit revitty seiniltä ja yhdestä ja puolesta huoneesta lattia. Tosin tein sen siis eilen, tänään en oo ehtiny mitään. Vielä olis muutama huone edessä ;D Rappuset ja kaikeet revin pois ensin ja katonki irrotin, että olis sitte helpompi laitella uudet tapetit. Maalasin katon myös, mut vielä tarvii ainaki yhden maalikerroksen. Ei peittäny ruskee tarpeeks hyvin punasta, kun toi ruskee on jotain epämäärästä :D vanhaa Merjalta saatua maalia.. Ei ees akryylimaalia mut jotain.. Tai no en kyllä tunne noita maaleja kovin hyvin että paha mennä sanomaan vaikka oliskin xDD No juu... Timo oli tänään hakenu RTV:stä tapettikirjoja, että saatiin kattoo keittiön ruokailutilaan ja äiten ja Timon makkariin yhdelle seinälle kumpaiseenki tapetti. Niin huomenna kun se menee palauttaan niitä kirjoja, niin se kysyy olisko niillä jotain vanhoja tapettikirjoja, jotka vois saada. Saisin niistä sitte hienot tapeetit nukkikseen ;) Olis vähän hienommat ku ne mitä aattelin niistä vanhoista rullista ;PP Myös balsaa mennään huomenna kattoon jostain kaupasta. Balsa on siis jotain ohuenohutta lennokkivaneria, josta oon jo monien nähny tekevän nukkikseen huonekaluja, mm. sänkyjä. Että sellasta :))

Täytyy ny kertoo, että mut on kutsuttu muitten tän vuoden kymppiläisten kans syyskuussa Karkkuun. Saadaan opiston rantasauna päiväks käyttöön. Päivää ei oo vielä päätetty tarkemmin, pe klo 16-la klo 12 kuitenki. En tiedä meenkö.. Ei huvittais yhtään, mut sit toisaalta olis "nautinnollista" kiduttaa itteään menemällä sinne ja muutenki mun on kyllä melko pakko mennä... En halua suoda niille ihmisille sitä iloo, että pääsee kuittailee mulle ja mun selän takana siitä jälkeempäin etten tullu. Saisin vaan luuserin maineen, tai no se mulla kyllä taitaa jo olla mutta silti... Mutta riitoja sielä syntyy, se on satavarma! Vaikka asiasta mulle tiedottanu Ansku sano että sielä ei sit tapella, niin tiedän että se ei takuulla tuu toteutuun! Ah, Santeri, Henna, Panda, Tony.. Ja kaikki muutkin. Joutuisin kestää niitä melkein kokonaisen vuorokauden. Sille reissulle täytyy kyl ottaa paljon tupsuja mukaan! Alkomaholit täytyy jättää kotiin, sehän ny on selvä ku se on evankelinen opisto. Mutta siihen ei alkomaholia tarvita että sielä syntyy riita.
Mutta annoin itelleni lupauksen, että jos touhu alkaa mennä ihan mahottomaks ja kaikki on pelkkiä kusipäitä mulle, niin lähden sieltä pois. Voisin mennä mummulaan jo aiemmin perjantaina tai jo torstaina... Mummula on kerta siinä lähellä, niin senku vaan soitan pappalle että "jumalauta mä en kestä olla tääl, tuu hakeen mut pois!" no ehkä jätän ton kirosanan pois ;)) No en viitsis pappaa vaivata, että kai meen mummulasta moottoriveneellä opistolle. Sikäli mikäli se veneen moottori vaan toimii ilman iskän naruvirityksiä.. (Viimeks tätä pitkää tekstiäni kirjottaessani, siis sillon ku se lähti pois, selostin ton koko narusysteemin, nyt en enää jaksa)

 

Dodiin, muihin aiheisiin. Käsitöihin vaihteeksi ;) Minulla on nimittäin tälläinen: 1250105837_img-d41d8cd98f00b204e9800998eKuva on huono, tiedän. Farkutkin jäi jalkaan :D1250105873_img-d41d8cd98f00b204e9800998eYksityiskohta :)

Tää on mun jo edesmenneen isomummun vanha hame ja sen kyllä varmaan huomaakin ;) Äiti sanoo sen olevan 40- tai 50-luvulta Nauru Löysin sen viime kesänä mummulan vintiltä ja pyysin mummulta saada sen ja sainkin :) Käytin sitä kerran vielä Ahlmanilla koulussa ollessani :D Ite en ensin meinannu kehdata kulkee sillä, mutta kun mun kaverit näki sen, ne rakastu siihen täysin ja sano että se sopii mulle, joten rohkaistuin :) Mulla on sellaset vihreet "samettiset" varsitennarit jotka sopi tän kans ku nenä päähän :) Käytin tätä myös Karkussa koulun joulujuhlassa, kun se oli sellanen vanhanaikanen tarina joka me esitettiin :) Sielä tästä "kaverit" ei tykänny yhtä paljon Nauru Kaikki suunnilleen häpes mua :D Äitikään eikä mummukaan tästä erityisemmin tykkää.... Mutta niin, kun ei nyt varmaan ihan hirveesti tätä tuu käytettyä, kun tää on niin hiostava ja kuuma, niin aattelin vähä tuunata tätä :) Mun mielessäni on kuva miltä se sit näyttäis, katotaan osaanko selittää sen yhtä hyvin Kieli ulkona Ajattelin pätkästä hameen tosta tissien alta, noitten nappien yläpuolelta ja ommella jatkoks kaistaleen jotain ruskeeta kangasta - mikähän olis sopivaa... ? Ja leveet olkaimet. Yläosasta tekisin hameeseen sopivan - bleiserikskö niitä kutsutaan...no sellasen jakun kuitenki... Eli lyhentää hihoja kyynärtaipeeseen asti ja joku nappi tai nauha tietysti kiinnitystä varten Silmänisku Parastahan olis jos sais samanlaisia tai ees lähes samanlaisia nappeja yläosaan ku alaosassaki, mutta ei taida saada.. :/  Seuraavaks tosta kuvasta muokattuna mun kaavailut ;DD

1250109929_img-d41d8cd98f00b204e9800998eAika surkee laatu, mutta kai tosta pääasian ymmärtää Kieli ulkona 

Jos tollasta hametta tulis sit pidettyä enemmän, ku kuitenki tykkään tosta kankaasta - ja hameista! ;)

Mitähän sit kirjottais.... Ai niin, siinä pitkässä kadonneessa tekstissäni kerroin myös siitä, että aion hakeutua Porin Otsolan kansalaisopiston kursseille. Kun ne nyt ensin julkastais.. Edes netissä niitä ei vielä lue :S Aion hakee saksan alkeiskurssille, koska se on pikkuhiljaa alkanu kiinnostaa enemmän ja enemmän ku oon kattonu noita saksalaisia sarjoja, Lemmen viemää, Siska, Kettu yms. :) Ennen inhosin sitä koska se kuulosti niin tyhmältä, meinasin jopa lopettaa Lemmen viemää'n katsomisen sen takia :DD mutta onneks en lopettanu :) Oon oppinu jo monenlaisia saksalaisia sanoja, en varmaan ees muista kaikkia ku niit on niin paljo ;)
Toinen kurssi mille aion hakee, on posliininmaalaus. Jos taas pääsis vanhan rakkaan harrastuksensa pariin<3 :> Siitähän on jo pari vuotta ku viimeks maalasin, ellei sitä Pinja-lautasta ja enkeliä lasketa. En siis oo peruskoulun päättymisen jälkeen maalaillu.. :S
Jos rahat riittää ja jotain kivaa vielä löytyy, niin aion hakee jollekin kolmannellekki kurssille. Paras vaihtoehto olis tietysti nukkekotikurssi :) Myös lankakerhot tai sisustuskurssit käy :) Lyhytkursseina usein on jotain sammalnalle juttuja, sellanenki olis tosi kiva :)

Jaa mutta nyt mun täytyy lopettaa ja mennä selvittään meseen yks todella tärkee ja karmiva juttu, joka mulle äsken paljastu....... Jatketaan taas harjotuksia ja palataan astialle huomenna :>