Eilinen oli kaikkee muuta kun ilonen päivä. Tapeltiin jälleen kerran. Tintti vs. Timo enimmäkseen. Timo alko ensin valittaan mulle ja Henkalle siitä että ku ei tehdä mitään, ollaan vaan niinku hotellis ja silti pyydetään rahaa koko ajan. HENKKA PYYTÄÄ, en minä!!! Sitte sitä tekstiä alko tulee... ja lopulta mulla meni hermo, mun pitäs muka imuroida ja viedä koirat. Äiti oli pyytäny että vien vaan koirat. Olin sitä huutoo kuunnellu melkein tunnin, ennenku mitta täytty. Pistin vaatteet päälleni ja menin hakee koirat äitiltä takapihalta. Timo tuli viä terassillekki jotai valittaa että imuroimaan nyt sieltä ja mä huusin sit sille takas et viekö se sitte koirat. Ei luvannu viedä. Äiti oli mun vieres ja sano Timolle et se on kyllä pyytäny mua viemään vaan koirat. Timo painu sisälle ja minä koirien kans kävelylle. Koirilla ei ollu hihnoja joten ei voitu mennä pitkälle, vaan mentiin tohon meidän takana olevalle puistoalueelle. Meidän talosta viistosti vasemmalla on urheilukenttä ja viistosti oikeella se puisto. Käytiin ensin kääntymäs urheilukentällä ja sitte mentiin puiston ohi, josta lähti metsäpolku. Polku on jotain 500m ja kilometrin välillä, en tarkkaan tiedä.. Käytiin päässä ja tultiin takas, koko kävely"lenkkiin" meni aikaa reilu puol tuntia, koska halusin kävellä hitaasti ja päästää pahimmat höyryt ulos.

Meinasin jo tossa kävelymatkan aikana soittaa Tiialle että ottaisko se mut kyytiin tänään kun se on Porissa nyt.... ja sen jälkeen olisin soittanu töihin että otan viikon hermolomaa. En sit kuitenkaan soittanu. Mentiin takas sisälle ja sillä aikaa oli ruoka valmistunu. Sitte alko äiti jotain selittään että pitäs keskustella nyt tosta äskösestä. En enää muista mitä se puhu, mutta jotain että ei oo Timolle helppoo tää meidän tilanne, kun se on kaks vuotta asunu eronsa jälkeen yksin ja nyt asuuki meidän kans ja pälä pälä pälä. Ja että me ollaan päästy niin helpolla, kaikki vaan tuotu eteen eikä oo mitään tarvinnu tehä. Että Timo on kasvattanu lapsensa paljo tiukemmalla kurilla mitä se nyt täälä pitää. (En uskalla ees kuvitella millasta se niitten entinen elämä on sit ollu, kun mun mielestä tääki on jo todella liikaa!!)
Ai niin ja sitte äiti sano, että meinaa soittaa sille mun psykologille ja jutella sen kans, että mitä mun kans pitäs tehdä. Kun mulla on kuulemma päivärytmi ihan sekasin ja herään kuulemma aamusin vaan sitä varten että lähden töihin. (esim. jos meen 12:sta töihin niin herään 10.30, jos 11:sta niin sit 9.30) Että juu =)

Parin tunnin päästä ku oltiin saatu syötyä, lähdettiin käymään Porin pieneläinhautausmaalla eli Ujon ja Nallen haudalla. Tällä kertaa löydettiin se, kun soitin iskälle viime viikolla ja kysyin missä se hauta on. Huomas kyllä ettei iskä ja Merja ollu käyny sielä varmaan koko kesänä, sen verran oli pitkää heinää (kuten kuvasta näkyy).

Revin heinät pois ja siistin haudan ja haettiin mettästä kuusenoksia. Kuusenoksia otettiin myös jätesäkillinen kotiin... En vaan huomannu ottaa kuvaa sit enää siistitystä haudasta :/ Olin ostanu tällä viikolla haudalle lyhdynkin, mutta ei jätetty sitä sinne kun sielä olikin jo toi iskän ja Merjan lyhty. Vaihdettiin vaan uus kynttilä palamaan :) Käyn vielä ens viikolla ostamassa haudalle pari kanervaa.

Illalla vielä mopoiltiin Henkan kanssa kuvailemaan Porin siltoja ja muita maisemia. ^^ Tuossa Porin Puuvilla kuvattuna Etelärannasta.

 Taavinsilta kuvattuna Porin sillalta.

Porin silta kuvattuna Etelärannasta. Tosi sumee kuva harmi vain :/

Tänään leivoin aamulla masaliisaa yhdistyksen Siru-luentoo varten. No ei se kyllä ollu sit mikään siruluento, vaan joku nainen tuli Helsingistä puhuu jostain ihme palvelusta, joka toimii netissä ja johon voitas kirjata kaikki yhdistyksellä olevat eläimet ja niiden tiedot. Lehdessä silti oli mainos, että koirien ja kissojen sirutus 15€ tänään yhdistyksen tiloissa. Koko juttu ei liittyny siruihin mitenkään ennenku se nainen oli lähteny ja sen jälkeen siruttamaan tullut nainen sirutti yhden sirutukseen tulleen koiran. Se asiakas joutu koko kaks tuntia aivan turhaan kuunteleen sitä nettipalvelin juttua ja odotti että sais koiralleen sirun. Mun mielestä aivan älytöntä!! Viiden minuutin homma ja odotusta kaks tuntia. Mitähän se nainen mahto ajatella...  Yleensä sitä toivoo että tulispa meidän tapahtumiin enemmän porukkaa, mutta tällä kertaa onneks ei tullu. Munkin paikallaolo oli aivan turhaa, mutta tietysti sinne haluttiin paljon hallituksen porukkaa että näyttäis aktiiviselta toiminnalta ja sillain. Joo-o....

Ton jälkeen minä, Tetti ja Tiia laadittiin vielä tän vuoden jäsenkirje, kun ei sitä lehteä sit saatu tehtyä. Muuta en sitte tänään ookaan tehny, vois lähtee pienelle kävelylle kun tuntuu että oon ollu koko päivän vaan sisällä - ja oikeestaan oonki.