Viime yönä tapahtu ilonen perhetapahtuma! :) Roosa sai poikasia :)
En tiedä tarkkaa lukumäärää, mutta seitsemää veikkaisin. En ole viittiny mennä kopeloimaan, antaa niitten olla rauhassa. Ehkä parin päivän päästä vois hiukan nostaa heinäkasaa ja katsoa montako niitä onkaan.

Viime yönä varttin yli 2 heräsin siihen kun Roosa piti kauheeta huutoo aina välillä. Välillä oli ihan hiljaa ja juoksi ympäri kämppää ja pemotti puruja ja kaiveli keskelle häkkiä kuoppaa. Viimesen kerran ku se huusi, pistin yövaloni päälle ja nousin ylös, halusin nähdä joko poikaset oli tullu. No eipä näkyny mitään, kun katoin heinien alle. Roosa jatko kaivamista ja ravaamista, mut ei enää huutanu. Istuksin häkin vieressä sohvalla puolisen tuntia, mutta koska touhu jatku samanlaisena, menin takas petiin. Ja aamulla ku heräsin, kuulin ensimmäisenä kauheeta vikinää ja arvasin, että jaaha :>

En tosiaan oo menny niitä piteleen, vaan arvioin lukumäärän sillä välin, kun Roosa kävi ruokailemassa. Se pitää pesäänsä terran nurkassa heinäkasan alla ja poikasiin on suora näköyhteys kun iso karvakasa väistyy ;) Se on vaan hiukan hankala kunnolla tollain arvioida, kun ne on yhdessä kasassa ja taaempanakin voi olla vielä muutama poikanen :))

Toukollekin sitte löysin uuden terraarion, meen sitä maanantaina Turusta hakemaan, ellei kummisetä käy sitä huomenna hakemassa.... Tällä hetkellä Touko on lainaterrassa, jonka sain lainaan äiteen koulukaverilta. Samainen kaveri myös lupas ottaa pari vauvaa niille :) Ei siis juurikaan tuu sijotusvaikeuksia, kun jos kaks menee heille, kaks jää mulle niin kolme vaan pitäs sit saada eteenpäin. Luotan Tiiaan vielä tässä asiassa, toivottavasti niistä tosiaan on huutava pula.

 

Niin tosiaan oon menossa maanantaina Turkuun. Itseasias lähden reissuun jo sunnuntaina, kun meen serkuille. En mä tottapuhuen ees ehtis täältä Porista maanantaiaamuna niitten mukaan. Juu eli serkun, serkun äidin eli mun kummitädin ja sen kaverin kans ollaan menossa vähän shoppaileen ;) Alunperin tarkotus oli mennä katteleen mööpeleitä, tarkemmin olohuoneen sohvia, niille serkuille siis, mutta kai siinä sivussa voi hiukan sivusilmällä vilasta vaatteitakin  Harmi vaan että mulla ei ole senttiäkään rahaa sinne, tuet tulee vasta seuraavana päivänä. Että ketuttaakin sit tää mun tuuri taas, en yhtään miettiny kun sovittiin toi shoppailupäivä! Kummitukselle kyllä kävis se tiistai tai keskiviikkokin, mutta mulle ei, koska mulla on tiistaina sit jo taas joku helkatin ammatinvalinnanohjaus työkkärissä klo 15 ja klo 17 pitäs olla taas jo kotona kun pidetään yhdistyksen kokous täälä mun luona.
Mihin kaikkeen sitä onkaan taas menny lupautuun.... Ihanaa kun kaikki ohjelmat ens viikolla taas samalla viikolla, seuraavalla ei taas mitään! =)

Teki kyllä jo mieli perua kaikki tiistain suunnitelmat, mutta eipä niitä enää oikeen voi muuttaa. Tai no sen työkkärijutun nyt vielä ehkä voiski perua, mutta kokousta oikein ei.. Ja varmaan siinä niin käykin, että joudun jostain maanantaina sen työkkärin numeron kaivamaan ja soittamaan sinne. Tulee muutoin aikamoinen kiire, kun oon vasta sillon tiistaina aamupäivällä tulossa serkuilta pois. Eikä sieltä korvesta lähe joka tunti busseja, ei edes joka toinen. Enkä tällä hetkellä vielä edes tiedä, koska se bussi lähtee, mutta veikkaan jotain yhden pintaan ja se on vähän liian tiivis aikataulu.
Niin ja tuskin kukaan muu on halukas ottamaan laumaa ihmisiä luokseen kokoustettavaksi. En minäkään nyt kun tarkemmin ajattelee, mutta sillon tuli luvattua kun ajattelin että se on nyt pakko saada pidettyä se kokous tai muuten menee liian pitkälle! Kokouspäivät kun pitää päättää ja ilmottaa vähintään viikkoo ennen kokousta, uskon että sitä koskee myös kokouspaikan osotteen muuttaminen. Joten se siitä sitten.. Mutta kyllä mä siksi jokatapauksessa jo maisemissa oon, ei oo siitä kiinni, mutta muuten ei vaan yhtään huvittais sittenkään.

Ai niin, sain sitten eilen "vihdoin" kuulla Toukon ja Roosan erottamisesta. Sen oon facebookkiin kirjottanu jo aikapäiviä ja nyt vasta Tetti, Tiian sisko, oli siitä sille menny raportoimaan muka "ohimennen". Joo niin sain sitte kuulla ne samat jutut jotka Tiia mulle selitti jo sillon ku nää sain, eli jotain kuukausi sitten. "Ei oo mitään syytä mennä niitä erottaan, ne on vaikee yrittää yhdistää takasin ja voi tapella ittensä hengiltä" Vastasin vaan Tetille että mä en nyt kyllä tässä kohtaa usko Tiian sanoihin tippaakaan, koska oon kirjoista lukenu ja kaverilta saanu ihan päinvastasta tietoo! Sit sanoin viä näin: "Niin enhän mä oo sitä naarasta nyt edes puoleen vuoteen taas astuttamassa" niin sain vastaukseks tämän: "Ompa pitkä väli mun mielestä, en oo ennen kuullukaan. Eikö kuukausi riittäis? " Siinä sen sit näkee kuinka idioottimaisia jotkut on!


Odotin, et Tiia soittais mulle tänään, mut eipä soittanu. Soittaa varmaan sit huomenna.

Sitä odotellessa! =)