Nyt kirjootan pitkästä aikaa vauvoista. Vauvakuumeesta. Eksyin äsken taas samaiselle vauvasivustolle, josta luin ne synnytyskertomukset silloin joskus. Ja sieltä vauvat.netin foorumiin. Voi vitsit että alko taas vauvakuume nousta! Mie haluun vauvan nyt! <3 Lähes joka päivä se mielessä pyörii, en siitä vaan kirjota...

Jos nyt miehen löytäisin, niin ehdottomasti mulla olis vuoden pästä vauva, mikäli mie saan päättää. Mut jos nyt miehen löytäisin, "joutuisin" melkein vuoden odottaan, sillä haluan kesävauvan, tai ainaki sillain että joskus huhti-toukokuussa syntyis, niin ei tarvis heti vetää kaikkia toppavaatteita päälle. Helpompaa kaikille niin. Ja sit se vauva ehtii kasvaa jo ennenku talvi tulee. Nooh mut ei nyt ainakaan oo heti raskaakstulemisen pelkoo ku ei oo sitä miestä ja tuskin vähään aikaan vastaan käveleekään. Se oliskin helppoo, et jos kuka vaan mies kelpuuttais ja kelpuutettais, niin vois tosta noin vaan käydä karkeesti sanottuna hiukan panemassa ja se olis siinä.

Minustahan tulee siis yh mitä todennäköisimmin ja niin oon kyllä asennoitunutkin. En halua miehiä perääni roikkumaan, rahojani ja "mielenrauhaani" tuhlaamaan. Tää on kyllä toisaalta hiukan ristiriidassa sen ajatuksen kanssa, että haluaisin seurustella. Tai no, ehkä ei sittenkään olis.....

Ja miehän pidän edelleen kiinni siitä, että haluan 11 lasta. Se on mun unelmani, ainakin toistaseksi, eli niin kauan kun oon ekan synnytyksen kokenu - se määrää seuraavien kokemusten määrän. Ja ekan tyttären nimeks tulee Pihla Hilja Helinä. Jos sattuukin niin että tulee poika niin sen nimi on Jonni Saku Matias. Ja koko litaniahan meni seuraavasti: Pihla, Mahla, Verna, A(a)da, O(o)na, Ida, Lea, Maj, Aurelie, Petriina, Adalmiina ja Pauliina. Erikoisista nimistä pidän ;) Tosin oon hiukan jo kallistunu siihen suuntaan että Aurelie vaihtuu/poistuu, se ei sittenkään oikein istu tuonne joukkoon, on jotenkin jo liian erikoinen.. (Ja listassa 12 nimeä sen takia, kun ensin ajattelin että vaihdan Petriinan tilalle Pauliinan, nyt ei tarvitse jos Aurelie poistuu) En tiedä oikein... Pauliina taas on musta jo liian tavallinen, senkin tilalle tarvis keksiä joku muu.

Pihla Hilja Helinä
Mahla Anni Sofiia
Verna Fanny-Maria Auroora
A(a)da Elle Karoliina
O(o)na Selja Tuulia
Ida Julia Amanda
Lea Eine Anniina
Maj Tua Eveliina
Sonia Hanna Helmiina
Petriina Jenna Emilia
Adalmiina Inga Matilda
 

Mie keksin yöllä minkä laitan Aurelien tilalle! JEE! :D Se on Sonia. Pistän sen nyt myös tuonne nimilistaan. Mun luokkakaverin nimi Ahlmanilla oli Sonia ja ku mietin sitä illalla niin keksin sen nimen :) Nyt voi sitten Pauliinan ottaa myös pois :) Keksin Arinan kanssa myös nimen noille muutamille joilta joku nimi puuttui.

*venyy ja vanuu tämä kirjotuksen valmistuminen*

Kattelin eilen myös erilaisia lastentarvikesivuja, enimmäkseen vaunuja. Voi luoja ne on kalliita! Meillä kyllä on mummulan vintillä meillä kaikilla kolmella käytössä olleet vaunut, että onhan ne 18 vuotta vanhat, mutta hyvässä kunnossa. Ne vaan on haalistunu kuviot jos niissä mitään kuvioita on ollutkaan, että on pelkkä harmahtava kangas vaan. Voishan niistä yrittää jollain lailla ottaa kankaat pois ja ommella uudet. Tai en minä, mutta se meidän tuttu ompelija, joka meille verhotkin ompeli kesällä.
Haluaisin itelleni yhdistelmävaunut, ei tarvis sit kymmeniä vaunuja ostaa kun lapsi kasvaa. Ja eikö niistä siis saa rattaat kun ottaa kopan pois? Noi meidän vaunut ei oo yhdistelmät, että ehkä täytyy siis törsätä vaunuihin joskus...
Vaatteitakin kattelen nettikaupoista tosi usein ja voin kertoo, ettei ne oikeissakaan kaupoissa kiertämättä jää ;) Paitsi sillon ku on äiti tai joku muu mukana, ne varmaan ihmettelee että mitä mä nyt niitä kattelen. Tai oon mä äiteelle sanonu moneen kertaan et mun on vauvakuume ja haluaisin lapsen mut ei se ota mua tosissaan :D

 

Oon tässä miettiny, et jos sen jotenkin pystyy etukäteen tutkimaan - siis jo ennen raskautta - että onko lantio ja muut tarpeeks "suuria" että mahtuuko lapsi syntymään normaalisti, niin menisin sellaseen tutkimukseen. Ku pelkään piikkejä ja leikkauksia ja sairaaloita ylipäätään niin paljon, että mietin sit kahteen kertaan lapsen hankintaa jos lapsi ei mahdollisesti mahtuis tuleen normaalisti. Tietääkö joku onko tollasia tutkimuksia mahdollisesti ? Jos olis niin menisin heti :) Ja oon kyllä miettiny sitäkin, että pitäiskö ihan vakavissaan mennä puhuun mun vauvahaaveista johkin neuvolaan tai muualle... Toi psykologi jolla käyn, ei kuitenkaan mun mielestä oo oikee paikka... En tie kyll... Jotenkin silti tuntuu et on ihan liian aikasta kun ei oo viä ees isää katottuna, mut jotenki tuntuu siltä et pitäis mennä että saa selkiyttää ajatuksiaan...

Niin, ainahan haaveilla saa