Sain tän Merja-tädiltä, eli Arinalta ;)) (meillä siis oma inside-juttu toi Merja&Selma :D)

Ihanko tosissaan mun pitäis 7 sellasta juttua itestäni keksiä, mitä te ette musta vielä tiiä :DD Apua! 

1. Koen olevani "isin tyttö" kaikesta huolimatta. Tai haluaisin ainaki olla... Nykyään meidän "suhde" on ainaki mun puolelta tosi koetuksella, kun tulee näitä "ihania" juttuja... Mutta pienenä mä halusin olla aina ku iskä, haaveilin siitä että meen armeijaan töihin yliluutnantiks ja oon yhtä hyvä työssäni ku se. Halusin aina iskän mukaan joka paikkaan (siis sillon ku nähtiin) ja joka kerta itkin monta päivää kun se ilmotti, että on nyt taas menossa Lappiin leirille. Sitte se soitteli sieltä välillä eikä varmaan saanu mun puheesta mitään selvää ku itkin vaan niin paljon. Muutenki pienempänä, siis joskus ala-aste ikäsenä vielä, soittelin välillä sille ja itkin että miksei se voi tulla takas kotiin, sopia riitoja äitin kans ja kaikki olis paljo paremmin jos se olis täällä.

2. Mä haluaisin olla täysvegaani. Tiedän, että tuskin pystyn siihen täysin koskaan, mutta haluaisin olla. Noh, kasvissyöjäkin on ihan hyvä alku... Vielä vaan olis niin paljon parannettavaa siinäkin, kun välillä lipsuu ja pahasti :/ Viimeks tänään kävin vetäsemässä pitakebabin, kun eräs tarjos.. ja ku oli niin nälkä :<

3. Oon oikeesti tosi laiska ihminen. Passuutan ihmisiä aina tilaisuuden tullen ja usein meen sieltä mistä aita on matalin. Nuorempana kun haaveilin omasta talosta, kirjotin siitä ja kerroin äitille yms. sanoin aina, että mun talossa on sitte sellasta ja sellasta ja niin siistiä joka paikassa. Ja nyt ku kattoo tätä mun kaatopaikkaa niin.... :D (Noh, tää ei oo se "mun oma talo", mutta uskallankohan sellasta koskaan rakentaakaan jos täällä 41 neliössäkin jo saa tälläsen kaaoksen aikaan kun vaan mennään, tullaan ja ollaan :DD)

4. Veganismiin ja muutenkin vihreyteen liittyen haluaisin olla niin ekologinen kun vaan mahdollista. Todellakin lajittelisin jätteeni ja kierrättäisin maitopurkit yms. jos lähin keräyspiste olis vähän lähempänä (no ei se oikeesti kovin kaukanakaan oo, mutta just pääsin sanomasta että oon laiska). Oman kompostin haluaisin kans, että saisin noi biojätteet laitettua sinne. Jos ja kun joskus rakennan oman talon niin sinne haluan ehdottomasti ekosähkön. Koulumatkat taitan onneks bussilla, enkä omalla autolla (noh, ei mulla korttia vielä ookaan). Vaatteisiin haluaisin kans tulevaisuudessa kiinnittää enemmän huomioo...

...ai vieläkö pitäis...

5. Mä tykkäisin kauheesti neuloo ja virkata ja tehdä noita nukkisjuttuja, askarrella ja piirtää ja kaikkee mahdollista, mutta ku en osaa :( Ala-asteikäsenä kävin kuviskerhossa ja yläasteellahan harrastin posliininmaalausta.... Jotain omia yritelmiä oon joskus sillon tällön neulonu ja virkannu... Mutta haluaisin neuloo ihan kunnolla, jotain isompiakin projekteja, mutta ku oon niin tumpelo etten ensinnäkään tajua niistä ohjeista mitään (varsinkaan virkkaus) ja vaikka tajuaisinki niin kuitenkaan siitä ei loppuviimeks tulis yhtään sinnepäinkään mitä pitäis :D Mä niin tiedän sen! :D Täällä vaan mieli haikeena aina ihastelen kaikkien toisten neulomuksia ja kuolaan ihania lankoja. Kaupassakin kyllä kierrän aina kaikki lankahyllyt ja joskus jotain tarttuukin mukaan :)) Niistä vaan ei koskaan synny mitään :DD Ei kukaan haluais tulla mulle opettajaks? ;)) (Mullahan joskus keväällä oli suunnitelmissa se tunika...)

6. Oon pohjimmiltani kiltti ja empaattinen ihminen. Toisinaan jopa liian kiltti... Ja saan kärsiä siitä kyllä.... Mutta niin, jos joku mua ärsyttää tai saa mut suuttumaan, oon melko pitkävihaista sorttia. Tai silleen, saatan mä hetkellisesti antaa anteeks, mutta kuittailen ja vihottelen niistä vielä joskus jälkikäteen ja usein moneen kertaan. Oon kai myös sellasta sorttia, että saan helposti riidan aikaseks... Tai en tiiä, joskus kemiat ei vaan kohtaa...

....jaa vielä yks.... no apua! 

7. Tää nyt ei periaatteessa oo mikään uus juttu mutta... Viihdyn mielummin kotona löhöten ku töissä tai koulussa. Ehkä sekin menee osaks laiskuuden piikkiin, mutta musta ei vaan saa aamuvirkkua. Tahallisen valvomisen lisäks kun mulla on ihan oikeitakin univaikeuksia.
Ja mä luulen, että vaikka olisin loppuelämäni kotona, esim. lasten kanssa, en kaipais "oikeisiin töihin" päivääkään. Olishan se joskus kiva jossain käydä, mutta en todellakaan joka päivä töihin jaksais nousta. Semmoi kerta kaks viikkoon vois olla hyvä ;)) Ja jotenki musta tuntuu, että viikonloppusin on helpompi herätä ku arkena... Ja ku oon tämmönen yöeläjä, voisin mennä vaikka baariin töihin ;DD Joo hei! ;P

Mä nyt en anna tätä enää kenellekään, kun tuntuu kaikilla mun seurantalistallani olevilla jo olevan.... Mutta jos ei ole, niin ole hyvä ja ota mukaas! :))