Rakas isäni oli tänään ilmoittanut ettei pysty maksamaan mun vuokratakuuta. Edes sitä kahtasataa viittäkymmentä euroa. Kyllä mä sen niin tiesin ku siitä iskälle silloin vähän aikaa sitte puhuin että saatana maksat kun oot kerran luvannu! Se oli sillon vaan tapansa mukaan että "jaa" ja "katotaan sitä sitte". Mä en tiedä mitä mä nyt tekisin! En tiedä paljonko se mulle sitte sitä rahaa "pystyy" antaan. Eli en tiedä pystynkö "lunastaan" sitä saatanan kämppää enää ollenkaan! Mä niin tiesin tän että tää homma kusee vielä jostain!  Alku meni liian hyvin.

Meidän iskä se ajattelee aina vaan itteensä! Ei koskaan ketään muuta - tai no Merjaa. Edelleenkään hänessä ei ole koskaan mitään vikaa, vika on aina muissa ja useimmiten meidän äidissä. Meidän äitihän se ei osaa kasvattaa lapsiaan kunnolla, ne ei osaa käyttäytyä missään - ei kotona eikä ihmisten ilmoilla (iskä ei kuulemma sen takia vie meitä ikinä mihinkään kun ei osata käyttäytyä )  Äitin vika ku ei vahtinu mun läksyjen tekoo eikä kokeiden lukua ja siks en pärjänny koulussa. Henkalla menee koulu vielä huonommin, äitin vika ku ei vahtinu. Äitin vika se oli sekin että Henkka meni vääriin kaveripiireihin Kankaanpäässä ja alko polttaa ja tekeen kaikkee tyhmää. Äitin oma vika ku oli niin huonossa ammatissa ettei meillä ollu/ole koskaan rahaa ja niin iskä joutuu aina maksaan elatusmaksujen lisäks meille "kaikkee turhaa". Ja luoja ties mitä kaikkee vielä, en ees muista kaikkee! (lisään kun muistan)

Joo mutta Merjahan se on sitten aivan täydellinen ihminen! Tekee hyvää ruokaa, on hyvässä ammatissa (arvauskeskuksen joku sihteeri tms.) ja on osannu kasvattaa lapsensa. Merjan lapsille iskä on kyllä ostanu ties mitä! Merjan tyttärelle Marille osti moottoripyörän ja pojalle ostanu ensin pienemmän mopon ja sitten isomman, kevarin. Ja ei Teemu varmaan autoonsakaan ihan pelkistä omista rahoistaan maksanu. On maksanu harrastuksia, Marista nyt en tiedä mitä muuta on harrastanu ku posliininmaalausta, mutta Teemu harrasti pitkään mm. jäkistä. Merjan harrastuksia on kans tietenki rahottanu, mm. sellasta lasikurssia. Ja kun joskus pyysin (siis tyyliin puolen vuoden välein, eli todellakin joskus!) iskältä rahaa ratsastuskorttiin (34€) vastaus oli että "katotaan" tai että "eikö äiti ny vois, ei mulla oo rahaa". Henkan pesisleirejä on pyydetty pari kertaa maksaan, arvatkaa vaan maksoko kertaakaan! Muutamia kertoja pyysin iskää kattoon mun ratsastustuntia Niinisaloon (ei olis ainakaa siit kiinni et on pitkä matka, koska iskä on Niinisalos töis), vastaus oli "et sä osaa ees ratsastaa. Opettele ensin ratsastaan ettei sun tuntis mee vaan kävelyyn ja ravaamiseen, sit mä voin tulla" Eipä oo vielä näkyny

Maria ja Teemua on aina vieny, tuonu ja tuupannu mennen tullen ja palatessa - meitä ei. Pieninä hyvä jos kerran talvessa vei Niinisalon laavulle paistaan makkaraa =) Sitten oli monen vuoden tauko, on aika lailla yhden käden sormista laskettavissa montako kertaa iskää näin ihan kunnolla ala-asteaikanani!
Kas kummaa yhtäkkiä se muistikin lastensa olemassaolon n. 1½ vuotta ennen niiden naimisiin menoo. Iskä soitti silloin ekan kerran että mentäiskö sinne viikonlopuks. Jotain kerran kuussa siä aina oltiin ja kesällä käytiin kolme kertaa vaunuilemassa. Seuraavana kesänä enää kaks kertaa, joista vain toisella mä olin mukana. Kolmantena kesänä iskä vei poikia vaan kerran. Joskus käytiin kerran myös Turussa Caribialla uimassa.

Mä en ymmärrä, että onko iskä ihan tosissaan unohtanu tyttärensä olemassaolon vai oonko mä sen mielestä oikeesti vaan niin huono ihminen, etten ansaitse muistamisia, en rahotusta harrastuksiin, en kyselyjä viikonlopun viettoon niille, en tuliaisia matkoilta, en edes saatana VUOKRATAKUUTA KUN MUUTAN EKAA KERTAA OMAAN KÄMPPÄÄN!?!?!?
Pojille kyllä lupaa aina maat ja taivaat ja toisinaan lunastaakin lupauksensa! Lupas Samille ilmakiväärin ja Sami sai. Lupas viedä Samia harjotteleen sen aseen kanssa ja veihän se montaki kertaa. Lupas Henkalle mopon ja Henkkahan sai. Lupas Henkalle mopoauton - katotaan vaan niin se saa senki!
Lupas mulle hevosen, no en saanu. Lupas mulle toisen kerran hevosen, no en saanu. Lupas mulle tulla sit kattoo mun ratsastusta, kuten totesin jo, ei tullu. Lupas rahottaa ratsastusta ja muita harrastuksia, no yhden ridauskypärän ja hanskat osti. Lupas viedä mut Ahlmanille kouluun sillon ku alotin siel ja tulla kattoon mua sinne aina välillä - kävi 1½ vuoden aikana kaks kertaa! Ja on luvannu vaikka mitä mutta ei vaan ole näkyny jostain syystä!

Ne oli varannu Merjan kans kahden viikon Thaimaan matkan maaliskuulle. Siis jo aikoja sitten tietenkin.... Ei oo mikään ihme jos ei nyt taas ole rahaa ku pitää johkin saatanan Thaimaaseen lähtee! Kattellaan vaan ni ei tuo tuliaisia sieltä mulle  Pojat saa kyllä paidat ja karkkia ja ehkä jotain muutakin, mut mä en tartte mitään kuulemma =)

 

Joo vähän rönsyili aihe, mutta alko vaan vituttaa meidän rakas narsisti-isä, joka niin kauheesti tykkää ja välittää meistä! Niin mäki sitä :)