Muutama päivä on nyt koulua käytynä ja ihan hyvillä mielin eteenpäin. Vähän kyllä harmittaa informaation puute ja huono tiedonkulku... Ja se, että rahaa kyllä otettais mutta mitään ei anneta takasin. Toi koulutus maksaa 265€ plus ennakkomaksu ja tutkintomaksu (50€ kipales), plus kirjat, plus ruuat, plus materiaalit, plus kaikki opintoretket. Ja koulumatkat tietysti. Kaikki kustannetaan itte. Eli toi 265€ me taidetaan maksaa pelkästä istumisesta ja siitä että tuolit kuluu. Ärsyttää - ja paljon! Muutenkaan rahassa kylve ja nyt vielä kun alotin opiskelun niin toimeentulotuki loppu ja opintotuellako mun pitäs elättää itteni ku en saa sillä ees vuokraa peittoon! Opintolaina siis ainaki pakko ottaa mutta en mielelläni tässä vaiheessa elämää jo mitään lainoja haluais. Mutta pakko se on, ja jos sen jälkeen vielä tulee kuluja ni sit vasta saa hakee sossusta toimeentulotukee. Sellasta juu...

Meitä on tolla linjalla nyt 15, kaks on tullu maanantain jälkeen lisää. Kehenkään en oo vielä sillain tutustunu, muutamien kans kyllä vaihtanu pari sanaa.. Ihan mukavilta vaikuttaa kaikki kyl :) Yhdestä naisesta tulee ihan mieleen Tiina, tai ehkä sittenkin se Tiinan kaveri Jenni. Tai ei, niitten sekotus :D Se on jotenkin ihan Jennin näkönen ja tyylinen ja yhtä hölösuu ku Tiina :D Koko- ja ikäluokka myös melkolailla sama... :)
Sit siellä on yks "neiti", jonka se mun paras kaveri Noora tuntee :D Tai tietää, kuinka vaan... Mutta samalla tuppukylällä asuvat :D

Meillä on eka työssäoppiminen jo tän vuoden puolella, alkaa 8.11. Hiukan jänskättää kyllä jo nyt, kun se ei tietenkään saa olla tuttu paikka mihin meen. Ja näytöt jänskättää kans! Ahlmanilla silloin kerkesin tekeen muutaman näytön traktoreitten ja muitten koneitten kans, mut silti. Ja etenkin, kun nyt ei ole kyseessä koneet ja ne joutuu tekeen yksin. Tai tehtiin me Ahlmanillakin, mutta sentään oli kaverit samassa traktorinhytissä samaan aikaan ja ne anto ohjeistusta koko ajan mitä pitää tehdä...
Meille annettiin maanantaina luettavaks opsit ja se on kyllä melkolailla hepreaa vielä tässä vaiheessa. Ehkä ne kuitenkin siitä aukee... Mutta sen mä jo päätin, mistä teen näyttöni vapaasti valittavissa opinnoissa, aiheita oli 2 ja mä valitsin jo "allerginen/erityisruokavaliota noudattava lapsi" ja tähän aiheeks vegaanilapsi. Osaampa taas kirjottaa suomee mutta noh ihan sama :DD Hämärästi muistan myös puhuttaneen opinnäytetyöstä ja sen päätin kans tehdä vegaanilapsesta. Kesällä kun luin näitä opiskeluun liittyviä juttuja netistä eli mitä osa-alueita tähän tutkintoon kuuluu yms. ja näin ton "allerginen/erityisruokavaliota noudattava lapsi" kohdassa vapaasti-valittavat opinnot, niin ajatus lähti heti kytemään että joo, toi ja otan siihen aiheeks vegaanilapsi! :)
(Mulla siis itellä henk.koht ideana että kasvatan omat lapseni vegaaniruokavaliolla ja vähitellen pyrin itekin kasvissyöjästä täysin vegaaniksi)

Vaihdetaas aihetta jookos...

Se on kumma, että vaikka mä joudun joka aamu nyt herään kuudelta ja aina iltasin luulen että mä kuolen tähän väsymykseen aamulla, kun meen niin myöhään nukkuun, niin ei, mä oon ihan pirtee ollu joka aamu. Ja koko päivänkin, ainoostaan tänään on ollu vähän väsy jostain syystä ja meinasin nukahtaa kun 2 jotain naista tuli "luennoimaan", toinen JHL:stä ja toinen jostain kasvatus- ja erityispedagogiikan (en oo ihan varma miten kirjotetaan pedagogiikka) opinnoista. Melkein kiinnosti =)
Sekin tuli jo tänään huomattua, kuinka pirteeks mä taas tulin. Normaalisti mä vasta heräilisin siihen aikaan, ku mä nyt oon tullu jo kotiin. Eli mä oon ollu puol kolmelta jo kotona, paitsi maanantaina meni pitempään. Ja se oikeesti piristää, alkaa taas muodostua joku päivärytmi. Toki oon hiukan poikki koulupäivän jälkeen, mutta mä torkun bussimatkat molempiin suuntiin niin se auttaa ja kotona tuntuu taas että oon tosi pirtee ja jaksaisin tehdä vaikka mitä. Noh, vielä en oo mitään saanu aikaseks asti, mutta yritystä on. Nytkin tekis mieli mennä hakeen haukkuja lenkille. Näköjään mua kuitenkin sen verran laiskottaa, että toteutus taitaa uupua... No katotaan nyt jos illemmalla jaksais! (: Tekis kyllä hyvää oikeen kunnon lenkki.

Tekis muuten mieli poistaa tosta kategorialistasta toi Santeri, ja pistää ne postaukset johonkin toiseen kategoriaan, mutta en tiiä jaksaisko.... Ja millai sen ees toteuttas niin ettei tarvi kaikkia vuodentakasia postauksia uudestaan lukee..???!??
*edit*
Siirsin kaikki Santeri-kategoriassa olleet postaukset nyt sitten tuonne Ihmissuhdekoukeroita -kategoriaan. Poissa silmistä, poissa mielestä vai miten se meni =)) Noh, en oo kyllä Santtua (Santtuja !) ajatellut piiiitkäään aikaan enää (: Olispa kaikkien kohdalla samoin =)
Tai no täytyy kyllä myöntää, että lueskelin melkein kaikki ne Santeri-postaukset ja kyllä melko kipeetäkin välillä teki... Mutta mennyttä elämää, mennyttä elämää ja hyvä niin :)